پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین  »   هجوم آفت ملخ و پروانه دم قهوه ای به 8500 هکتار اراضی منطقه طارم قزوین
15 اردیبهشت 1400 , ساعت 15:33

هجوم آفت ملخ و پروانه دم قهوه ای به ۸۵۰۰ هکتار اراضی منطقه طارم قزوین

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: هجوم آفت ملخ و پروانه دم قهوه ای بیش از 8500 هکتار از باغات، مزارع و جنگل های بلوط طارم را تهدید می کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: هجوم آفت ملخ و پروانه دم قهوه ای بیش از ۸۵۰۰ هکتار از باغات، مزارع و جنگل های بلوط طارم را تهدید می کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران ظهر چهارشنبه برای بررسی وضعیت هجوم ملخ و پروانه دم قهوه ای به مناطق طارم در استانداری قزوین تشکیل شد.

قدرت الله مهدیخانی در این جلسه اظهارداشت: متاسفانه بیش از ۸ هزار هکتار از جنگل های حسین آباد، کمرود و حسن آباد در منطقه طارم از مدتی قبل با هجوم پروانه دم قهوه ای مواجه شده که باید بسرعت برای پیشگیری از آسیب های بیشتر اقدام شود.

وی افزود: همچنین ۵۰۰ هکتار از باغات و مزارع طارم نیز با هجوم ملخ های مراکشی مواجه شده که باید با اقدامات لازم برای مبارزه اقدام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین تصریح کرد: برای سمپاشی لازم است همه امکانات استان بسیج شود و در این میان نیروهای بسیج، سپاه، ارتش و هلال احمر و دهیاری ها برای مقابله با آفت اعلام آمادگی کرده اند.

وی بیان کرد: از رئیس سازمان جهاد کشاورزی انتظار داریم از اعتبارات ۵۰ میلیارد تومانی معاونت حفظ نباتات برای دریافت سهم استان و تامین سم در اجرای طرح مبارزه با آفت پیگیری لازم را انجام دهند.

مهدیخانی یادآورشد: برای سمپاشی هوایی هم استان آماده صدور مجوز لازم هست اما باید شرکت هواپیمایی این مجوز را داشته باشد.

وی از تاخیر در مبارزه با آفت ملخ و پروانه ابراز نگرانی کرد و گفت: نگران باغات، مزارع و جنگل های بلوط هستیم و باید با سرعت برای سمپاشی زمینی و هوایی برنامه ریزی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین اظهارداشت: از دو ماه قبل آفت های ملخ و پروانه دم قهوه ای در استان مشاهده شده و با نظر کارشناسی جهاد کشاورزی و منابع طبیعی باید بسرعت در زمان لازم برای سمپاشی اقدام کنیم تا از تکثیر و خسارت های بیشتر پیشگیری شود.

مطالب مرتبط

دســـتورالعمـل اجرایی مـدیریت تلفیقی پروانه دم قهوه ای در باغات توســـط دفتر پیش آگاهی سازمـان حفـظ نباتـات بـا همکـاری محققین موســسه تحقیقات گیاهپزشـکی تهیه و تـدوین گردید. پروانه برگ‌خوار ...
مبارزه با آفت «پروانه دم قهوه‌ای» به عنوان بلای جان پهنه جنگلی ارسباران در آذربایجان‌شرقی، با هم‌افزایی اداره کل مدیریت بحران استانداری، سازمان جهاد کشاورزی و اداره کل منابع طبیعی استان در سال ...
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: محلول‌پاشی جنگل‌های ارسباران با هواپیمای سبک امروز، جمعه از منطقه عمومی مقیاس جدید در شهرستان کلیبر آغاز شد. به نقل از ایرنا، ...
پروانه دوم قهوه‌ای آفت جدیدی است که این روز‌ها به جان درختان بلوط طارم سفلی افتاده است. مگس زیتون و ملخ مراکشی کم بود، آفت پروانه دم قهوه‌ای هم به ...
No Thoughts on هجوم آفت ملخ و پروانه دم قهوه ای به ۸۵۰۰ هکتار اراضی منطقه طارم قزوین

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>