پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   اعلام زمان مبارزه با سپردار سفید توت در باغ‌های سیاه ریشه و کیوی
18 اردیبهشت 1400 , ساعت 10:32

اعلام زمان مبارزه با سپردار سفید توت در باغ‌های سیاه ریشه و کیوی

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران زمان مناسب مبارزه شیمیایی با آفت سپردار سفید توت را از 16 تا 30 اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران زمان مناسب مبارزه شیمیایی با آفت سپردار سفید توت را از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، عبدالرحمن زاغی با اشاره به ضرورت مبارزه به موقع با آفت سپردار سفید توت در باغات سیاه ریشه و کیوی، زمان مناسب مبارزه شیمیایی این آفت را از ۱۶ تا ۳۰ اردیبهشت ماه امسال اعلام کرد و گفت: براساس ردیابی و بازدیدهای میدانی از باغات هلو، شلیل و کیوی، پوره زایی نسل اول آفت سپردار سفید توت آغاز شده است.

وی مدیریت آفت سپردار سفید توت در قالب مبارزه تلفیقی شامل مبارزه مکانیکی از قبیل پاک کردن تنه و شاخه‌های ضخیم با اسکاچ نرم یا گونی و حذف و هرس سرشاخه‌های شدیداً آلوده را توصیه کرد.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران سمپاشی پس از خروج ۷۰ درصد پوره‌ها از تخم قبل از ترشح سپر با سموم توصیه شده مانند دورسبان، اتیون، آپلاود و آدمیرال، دیازینون ۶۰%EC براساس دوز توصیه شده در نسخه گیاهپزشکی را به باغداران توصیه و تصریح کرد: با توجه به اهمیت صادرات میوه کیوی، برای کنترل شیمیایی از سموم توصیه شده با سمپاش پشتی تلمبه ای روی تنه و شاخه های اصلی درخت استفاده شود.

وی با اشاره به حساسیت شدید درختان سیاه ریشه به ترکیبات روغنی در فصل رشد، به باغداران و بهره‌برداران توصیه کرد: از اختلاط حشره‌کش‌های توصیه شده با روغن امولسیون شونده خودداری و از سمومی که در ظروف اصلی بسته بندی و پلمپ شده و دارای برچسبی که نشان‌دهنده مشخصات کامل سم اعم از نام شرکت سازنده، تاریخ تولید، شماره پارت و بچ باشند و از فروشگاه های مجاز در قبال اخذ فاکتور خریداری شده در سمپاشی استفاده شود.

مطالب مرتبط

سرپرست مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران توصیه های فنی برای پیشگیری و کاهش خسارت آفات و بیماری ها در باغات سیاه ریشه را اعلام کرد. به نقل از پایگاه ...
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: زمان مناسب مبارزه با آفات و عوامل بیماری زای باغات سیاه ریشه از دهه سوم آبان تا دهه اول آذر ماه بعد از ریزش 70 درصد ...
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به شرایط آب و هوایی امسال، زمان مناسب شروع مبارزه زمستانه در باغ های سیاه ریشه استان را از 10 بهمن ماه به مدت ...
No Thoughts on اعلام زمان مبارزه با سپردار سفید توت در باغ‌های سیاه ریشه و کیوی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>