پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, سیستان و بلوچستان  »   کشت پنبه در خاش بعد از پنج دهه ممنوعیت
17 اردیبهشت 1400 , ساعت 10:47

کشت پنبه در خاش بعد از پنج دهه ممنوعیت

مدیر جهاد کشاورزی خاش سیستان و بلوچستان گفت: پس از گذشت پنج دهه ممنوعیت، امسال کشت محصول پنبه در سطح ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی خاش استان سیستان و بلوچستان گفت: پس از گذشت پنج دهه ممنوعیت، امسال کشت محصول پنبه در سطح ۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

شیرزاد کمالی با بیان اینکه مجوز کشت پنبه در این شهرستان توسط سازمان حفظ نباتات کشور صادر شده است گفت: با برنامه ریزی شده کشت این محصول به صورت قرار دادی با آستان قدس رضوی در سطح ۵۰ هکتار عملیاتی می شود.

وی افزود: برداشت پنبه در این شهرستان پس از یک دوره ۱۲۰ روزه در شهریورماه انجام می شود.. پنبه تولیدی این شهرستان نقش مهمی در تامین نیازهای کارخانه بافت بلوچ خواهد داشت.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: با توجه به شرایط اقلیمی امسال در دو فصل بهاره و تابستانه، ۵٠٠ هکتار پنبه در شهرستانهای بمپور، ایرانشهر، دلگان، خاش و تفتان با رعایت تمامی موارد قرنطینه ای کشت خواهد شد.

عباس اشکانی افزود: پنبه در سالیان گذشته در سیستان و بلوچستان رواج داشته اما بدلیل وجود آفت کرم سرخ پنبه و آلوده شدن مزارع پنبه در بعضی از مناطق استان و به منظور جلوگیری از گسترش این آفت در کشور بنا به دستور شورای عالی حفظ نباتات کشت پنبه ممنوع شده بود و در سالجاری با پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی مجوز کشت مجدد پنبه صادر شد.

مطالب مرتبط

عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشوردر دومین جلسه هم‌اندیشی کنترل زراعی زمستانه کرم خاردار پنبه در بخش انابد شهرستان بردسکن با بیان اینکه گیاه پنبه مورد حمله تعداد زیادی از عوامل ...
رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: اولین گزارش مشاهده آفت برگ خوار پاییزه در استان از شهرستان داراب دریافت شده است. مجتبی دهقان پور در نشست شورای کشاورزی استان با اشاره ...
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان از کشاورزان خواست برای حفظ مزارع سویا، پنبه و آفتابگردان از آسیب کرم برگ خوار مزارع خود را سم پاشی کنند. به گزارش خبرگزاری ...
آفت کرم خاردار و کرم قوزه پنبه به برخی از مزارع پنبه شهرستان فسا خسارت زده است. انصاری مدیر جهاد کشاورزی فسا در همایش روز مزرعه پنبه که در سایت ...
No Thoughts on کشت پنبه در خاش بعد از پنج دهه ممنوعیت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>