حمایت جنگل (با معرفی آفات درختان جنگلی)

چاپ

کتاب «حمایت از جنگل» یک مجموعه کامل درباره خانواده های مختلف درختان، آفات و امراضی است که سلامت اکوسیستم درختان را به خطر می اندازد، این کتاب به عنوان حاصل مطالعات، تحقیق، بررسی و کنکاش ۲ ساله در پنج بخش تدوین شده است و است که در برگیرنده مطالب علمی و تحقیقاتی در باره مناطق جنگلی کل کشور با نگاه خاص و ویژه به جنگل های زاگرس است.

معرفی کلی درختان جنگلی ایران و جهان، پردازش به خانواده های گیاهی و امراض مختص آن ها، جوندگان خسارت زای جنگلی، معرفی گیاهان انگلی و نیمه انگلی و راه های مقابله با آنها، آتش سوزی و دیگر عوامل مخرب جنگلی مانند خشکسالی، گرد و غبار و غیره از بخش های مختلف این اثر است، البته نگاه اصلی این کتاب به آفات و امراضی می باشد که بیشترین خسارات را به جنگل ها و درختان وارد می کنند و موجب بهم زدن نظم و تعادل اکوسیستم طبیعت می شوند.

این اثر می تواند یک کتاب درسی مناسب برای دانشجویان رشته های مرتبط با حوزه جنگل، کشاورزی، گیاه شناسی و نیز منبعی موثق برای انجام تحقیقات در باره امراض و افات درختان و گیاهان از سوی اداره کل منابع طبیعی، سازمان جهاد کشاورزی، دانشجویان، دیگر محققان و علاقمندان به این حوزه باشد.

چاپ نخست کتاب علمی – آموزشی « حمایت از جنگل با معرفی آفات درختان جنگلی » مهر ماه سال جاری در تیراژ هزار نسخه و در ۲۴۳ صفحه توسط انتشارات مرز دانش تهران و با همت دکتر مجید میراب بالو، عضو هیات عملی گروه گیاه پزشکی و دکتر جواد میرزایی، عضو هیات علمی گروه علوم جنگل دانشکده کشاورزی دانشگاه ایلام آماده شده است. (snn.ir)

 

عنوان کتاب: حمایت جنگل (با معرفی آفات درختان جنگلی)

مؤلفان: جواد میرزایی، مجید میراب بالو

ناشر: انتشارات مرز دانش – تهران

تاریخ نشر: مهر ۱۳۹۴

نوبت چاپ: اول

تعداد صفحات: ۲۴۳ ص.

شمارگان: ۱۰۰۰

 

حمایت جنگل2