پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, استان ها, ایران, خراسان رضوی  »   مبارزه بیولوژیکی با کرم گلوگاه انار در باغهای انار خراسان رضوی
16 خرداد 1395 , ساعت 9:11

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

مبارزه بیولوژیکی با کرم گلوگاه انار در باغهای انار خراسان رضوی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه بیولوژیکی با کرم گلوگاه انار در سطح 450 هکتار از باغهای انار در این استان خبر داد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی از مبارزه بیولوژیکی با کرم گلوگاه انار در سطح ۴۵۰ هکتار از باغهای انار در این استان خبر داد.

نجفقلی صالحی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این شیوه مبارزه از رهاسازی زنبوری به نام ‘تریکوگراما’ جهت مبارزه با آفت کرم گلوگاه استفاده می شود.
وی ادامه داد: مهمترین شهرستانهای مبارزه با این آفت شامل بجستان، مه ولات، کاشمر، بردسکن، خلیل آباد و سبزوار است.
معاون سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: البته کشاورزان برای مبارزه با این آفت از روشهای سنتی شامل قطع تاج گل انار که محل تخمگذاری آفت کرم گلوگاه است و روشهای مشابه دیگر استفاده می کنند اما مبارزه بیولوژیکی اثرگذاری بهتری دارد.
۱۰ هزار هکتار باغ در خراسان رضوی زیر کشت انار است. متوسط برداشت محصول انار در هر هکتار از این باغها ۱۵ تن است. با تولید سالانه ۱۳۸ هزار تن محصول، میوه انار ۱۳،۵ درصد از حجم کل تولید محصولات باغی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.
انار در کنار انگور، سیب، پسته و آلو جزو پنج محصولی است که بیشترین سطح زیر کشت باغی را در این استان به خود اختصاص داده است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی گلستان از کشاورزان خواست برای حفظ مزارع سویا، پنبه و آفتابگردان از آسیب کرم برگ خوار مزارع خود را سم پاشی کنند. به گزارش خبرگزاری ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رهاسازی زنبور تریکوگراما در ۲ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان برای کنترل بیولوژیک آفت ساقه خوار برنج خبر داد. سید علی ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح کنترل بیولوژیک آفات با رها سازی زنبور‌های تریکوگراما و براکون در مزارع گوجه فرنگی و باغات انار در حال اجراست....
امسال هم مانند سال‌های گذشته آفت کرم گلوگاه به باغات آفت زده انار ۳۰ درصد خسارت می زند . خراسان جنوبی پنجمین استان کشور در تولید و سطح انار است ...
No Thoughts on مبارزه بیولوژیکی با کرم گلوگاه انار در باغهای انار خراسان رضوی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>