جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, استان ها, ایران, کرمانشاه  »   تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه برند محصول سالم دریافت می کنند
16 خرداد 1395 , ساعت 12:15

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان:

تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه برند محصول سالم دریافت می کنند

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم تا پنج سال آینده برای کلیه محصولات کشاورزی استان برند محصول سالم بگیریم و استانی باشیم که تولیدکنندگان محصول سالم تولید می کنند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با اقداماتی که در حال انجام است امیدواریم تا پنج سال آینده برای کلیه محصولات کشاورزی استان برند محصول سالم بگیریم و استانی باشیم که تولیدکنندگان محصول سالم تولید می کنند.

خسرو شهبازی روز یکشنبه به ایرنا افزود: اقداماتی که امسال در راستای تولید محصولات سالم و ارگانیک داشته ایم جذب ۱۷۰ کارشناس گیاه پزشک بوده است.
وی تصریح کرد: این کارشناسان در قالب ناظرین بر محصولات بخش کشاورزی جذب شده اند و بر ۲۷ هزار هکتار از محصولات سبزی و صیفی که به صورت تازه خوری مصرف می شوند نظارت دارند.
رییس سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اضافه کرد: پیش بینی ما این است که امسال محصولات ۱۰ درصد از ۲۷ هزار هکتار سبزی و صیفی که تحت پوشش ناظرین ما هستند بتوانند برند استاندارد و محصول سالم را بگیرند تا مردم با خیال راحت و آسوده از آن ها استفاده کنند.
شهبازی ادامه داد: چون امسال شروع اجرای طرح سالم سازی محصولات کشاورزی است و احتمال دارد در درون زمین مقداری املاح و کودهای اضافی وجود داشته باشد و کشاورزان نیز اصول و چهارچوب ها را رعایت نکنند به همین دلیل پیش بینی می شود که حداقل ۱۰ درصد برند محصول سالم داشته باشیم.
وی گفت: مردم محصولاتی را که مصرف می کنند باید سالم باشد و از نظر سموم گیاهی، سموم علف کش ها و حشره کش ها و از نظر میزان کودی که مصرف می شود، کمترین مواد مضر در آنها باشد.
از ۹۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی استان کرمانشاه سالانه بیش از چهار میلیون تن انواع مصولات کشاورزی برداشت می شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

یک شرکت دانش‌بنیان ایرانی موفق به تولید یک کود قارچ‌کش پروبیوتیک گیاهی شد که می‌تواند جایگزین چند هزار تن قارچ کش‌ شیمیایی شود. مرادی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با بیان ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
محققان دانشکده پزشکی دانشگاه لوییزیانا درباره تاثیرات منفی تماس با مواد شیمیایی دفع آفات و علف‌کش گلیفوزیت (گلایفوسیت) در دوره بارداری هشدار داده‌اند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ...
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بحث تولید محصولات ارگانیک یکی از اهداف جدی مجامع بین المللی، سازمان بهداشت جهانی و سازمان خوار و بار جهانی بوده که زیر ساخت‌های آن از جمله مبارزه ...
No Thoughts on تولیدات کشاورزی استان کرمانشاه برند محصول سالم دریافت می کنند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>