جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   برگزاری نشست مشترک رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با سفیر برزیل در تهران
28 اردیبهشت 1400 , ساعت 16:04

برگزاری نشست مشترک رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با سفیر برزیل در تهران

نشست مشترک رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با سفیر برزیل صبح روز سه شنبه در محل سالن غدیر سازمان حفظ نباتات کشور برگزار گردید.

به نقل از روابط عمومی سازمان، این جلسه  با حضور مهندس چنگلوایی؛ مشاور وزیر و رئیس سازمان، سفیر برزیل، رایزن اقتصادی سفارت برزیل در تهران، معاون بخش توسعه تجارت سفارت برزیل در تهران، معاونین کنترل آفات و قرنطینه گیاهی، مدیرکل دفتر قرنطینه گیاهی، مدیر حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان، رئیس امور بین الملل و سازمان های تخصصی، نمایندگان وزارت امور خارجه و مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت متبوع برگزار گردید.

برگزاری این نشست به دنبال درخواست آقای لودمار آگیار، سفیر برزیل در تهران صورت گرفت. هدف از این نشست مشترک آشنایی دوجانبه و تبادل نظر در خصوص مسائل مرتبط با حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و تجارت محصولات گیاهی عنوان شده است.

در این جلسه مهندس چنگلوایی توضیحاتی در زمینه اهمیت بخش کشاورزی در تجارت بین الملل، توانمندی های دو کشور ایران و برزیل در زمینه تولید محصولات گیاهی و نهاده های کشاورزی و همچنین حجم رو به رشد مبادلات محصولات گیاهی دوجانبه بیان داشته و علاقه سازمان حفظ نباتات جهت ارتقاء سطح همکاری های دوجانبه در راستای تسهیل و تسریع تجارت محصولات گیاهی همچنین، تعاملات سازمان های حفظ نباتات دو کشور به ویژه در حوزه انتقال تکنولوژی تولید آفتکش ها، سیستم های نوین مدیریت و کنترل آفات، همکاری های آموزشی و تحقیقاتی را ابراز داشت.

آقای لودمار آگیار، سفیر برزیل در تهران، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جلسه، از گسترش بیش از پیش در روابط دو جانبه به ویژه در حوزه تجارت محصولات گیاهی، استقبال کرده و ابراز امیدواری نمود که همکاری های سفارت کشور متبوع ایشان با وزارت جهاد کشاورزی، در همه زمینه ها، به شکلی فعال و مستمر مورد پیگیری قرار گیرد.

وی در ادامه، درخواست نمود که موضوع مفاد شرایط ورود برای محصول دانه سویا و محصول پنبه از مبداء  برزیل توسط  سازمان حفظ نباتات مورد بازبینی قرار گیرد. مهندس چنگلوایی در پاسخ اعلام نمود که این موضوع با نگاه مثبت توسط سازمان حفظ نباتات مورد بررسی و بازبینی فنی قرار خواهد گرفت و به صورت رسمی به برزیل اعلام خواهد شد.

در پایان جلسه، هر دو طرف ابراز امیدواری نمودند که این نشست بتواند زمینه توسعه همکاری های دو جانبه در حوزه  حفظ نباتات و  قرنطینه گیاهی همچنین؛ توسعه تجارت محصولات گیاهی میان دو کشور دوست را در راستای ضوابط و قوانین ملی و بین المللی حفظ نباتات، بیش از پیش فراهم نماید.

مطالب مرتبط

وبینار علمی-پژوهشی با موضوع "موانع غیر تعرفه ای در صادرات محصولات کشاورزی؛ با تاکید بر حداکثر میزان مجاز باقیمانده ها (MRLs)، بهداشت گیاهی (SPS) و سلامت (Food safety) محصولات کشاورزی" توسط دکتر محمدکاظم ...
No Thoughts on برگزاری نشست مشترک رئیس سازمان حفظ نباتات کشور با سفیر برزیل در تهران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>