پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   آذربایجان شرقی, اخبار, اخبار ایران, استان ها  »   محلول‌پاشی هوایی جنگل‌های ارسباران از کلیبر آغاز شد
1 خرداد 1400 , ساعت 9:31

محلول‌پاشی هوایی جنگل‌های ارسباران از کلیبر آغاز شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: محلول‌پاشی جنگل‌های ارسباران با هواپیمای سبک امروز، جمعه از منطقه عمومی مقیاس جدید در شهرستان کلیبر آغاز شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: محلول‌پاشی جنگل‌های ارسباران با هواپیمای سبک امروز، جمعه از منطقه عمومی مقیاس جدید در شهرستان کلیبر آغاز شد.

به نقل از ایرنا، رحیم مهردادی افزود: این محول‌پاشی بیولوژیکی مایع «بی. تی» روزانه حداقل با یک سورتی پرواز بر فراز جنگل‌های ارسباران با ارتفاع پایین انجام می‌شود.

به گفته وی این عملیات تا یک ماه ادامه خواهد داشت و با توجه به شرایط جوی، نبود باد و بارندگی به صورت روزانه انجام می‌شود تا آفت‌های گیاهی منطقه ریشه‌کن شود.

مهردادی به آماده‌سازی هواپیمای سبک محلول‌پاش با تلاش شبانه‌روزی کارکنان این اداره‌کل اشاره کرد و اظهار داشتپ: پرواز اولین هواپیمای محلول‌پاش در تاریخ جنگل‌های ارسباران با هدف پاشش محلول B.T برای کنترل آفت‌ «برگخوار ابریشم باف ناجور» از باند پرواز منطقه سرای شهرستان هریس به مقصد جنگل‌های کلیبر انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی افزود: در مراحل بعدی مبارزه بیولوژیکی ضد آفت‌های پروانه قهوه‌ای و برگخوار ابریشم باف ناجور در جنگل‌های هریس، جلفا، ورزقان، خداآفرین و هوراند انجام می‌شود.

مهردادی یادآور شد: ۱۸۸ هزار هکتار از مساحت آذربایجان‌شرقی را جنگل‌ تشکیل داده و از این وسعت ۱۶۴ هزار هکتار متعلق به جنگل‌های ارسباران است که در محدوده ۶ شهرستان قرار دارد.

به گزارش ایرنا باند هواپیمای سبک محلول‌پاش در شهرستان هریس آماده‌سازی شده تا برای نخستین بار در طول تاریخ، محلول‌پاشی در این جنگل‌ها با پرواز هواپیماهای سبک از این باند انجام شود.

جنگل‌های ارسباران ناحیه کوهستانی وسیعی در شمال آذربایجان‌شرقی است که در محدوده شهرستان‌های اهر، کلیبر و ورزقان قرار دارد و یونسکو ۷۲ هزار و ۴۶۰ هکتار از آن را به عنوان ذخیره‌گاه زیست‌کره ثبت کرده است.

مطالب مرتبط

شمشاد، درختی همیشه سرسبز و بومی جنگل‌های هیرکانی شمال ایران است که نامش در فهرست گونه‌های در معرض خطر انقراض قرار دارد. تنها ذخیره گاه شمشاد در استان گلستان به ...
معاون جنگل سازمان منابع طبیعی ­گفت: ­عمده آفات ­در جنگل‌های زاگرس،­­ جوانه خوار و برگ خوار بلوط است که با محلول پاشی غیرشیمیایی مبارزه با آن‌ها را شروع کردیم. ­به ...
معاون مدیریت حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به لزوم مدیریت و کنترل آفت جوانه خوار مرکبات، توصیه‌های فنی مدیریت و جلوگیری از خسارت این آفت را اعلام کرد....
عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط در سطح هفت هزارو ۲۲۴ هکتار در شهرستان های کهگیلویه، لنده، باشت، بهمئی، بویراحمد و دنا با استفاده با محلول BT آغاز شده است . ...
No Thoughts on محلول‌پاشی هوایی جنگل‌های ارسباران از کلیبر آغاز شد

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>