پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   شکست شرکت بایر در دادگاه تجدیدنظر درباره ممنوعیت سه حشره کش نئونیکوتینوئید
8 خرداد 1400 , ساعت 9:25

شکست شرکت بایر در دادگاه تجدیدنظر درباره ممنوعیت سه حشره کش نئونیکوتینوئید

درخواست فرجام خواهی شرکت بزرگ آفت کش سازی بایر در رابطه با قانون ممنوعیت حشره کش های تولیدی این شرکت توسط اتحادیه اروپا که متهم به از بین بردن و کاهش جمعیت زنبورهای عسل هستند، توسط دادگاه عالی اروپا رد شد و این دادگاه حکم به ادامه ممنوعیت مصرف این حشره کش ها داد.

دادگاه عالی اتحادیه اروپا پرونده درخواست تجدیدنظر شرکت بایر را با این استدلال که در ممنوعیت اعمالی توسط اتحادیه اروپا هیچ ایراد قانونی وجود نداشته است و این حشره کش ها از ریسک بالایی برای جمعیت زنبورهای عسل اروپا برخوردار هستند رد کرد.

شرکت بایر و سینجنتا در اولین دور از دادگاه فرجام خواهی درباره حشره کش های نئونیکوتینوئید خود در سال ۲۰۱۸ نیز با شکست مواجه شده بودند.

در پی نگرانی ها در رابطه با کلونی های زنبورهای عسل، اتحادیه اروپا از ۵ سال قبل محدودیت هایی را در مورد استفاده از ۳ حشره کش نئونیکوتینوئید شامل ایمیداکلوپرید، کلوتیانیدین و تیامتوکسام که برای جمعیت زنبور عسل کشنده هستند، در برخی محصولات اعمال کرد. دولت های عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ به نفع افزایش محدودیت ها در مصرف حشره کش های نئونیکوتینوئید به جز در گلخانه ها رای دادند.

شرکت بایر می گوید که به قانون ۲۰۱۸ در محدودیت مصرف برخی ترکیبات نئونیکوتینوئید در کشاورزی احترام می گذارد و آن را می پذیرد اما همچنان بر بی خطر بودن محصولات خود که به تایید سازمانهای نظارتی کشورهای مختلف در گوشه و کنار دنیا رسیده اند تاکید می کند و ادعا می کند که محصولات شرکت به طور موثری به کشاورزان در کنترل آفات مختلف کمک می کنند و حذف آنها کشاورزان را دچار مشکل می کند و باعث خواهد شد به سمت ترکیبات پرخطرتر بروند.

دادگاه عالی اروپا در حکم خود آورده که خطر این آفت کش ها برای زنبورهای عسل نمی تواند نادیده گرفته شود هرچند که در این مرحله مستندات علمی متقن در مورد میزان کشندگی آنها برای زنبورهای عسل وجود ندارد.

گفتنی است، فرانسه به عنوان بزرگترین صادر کننده شکر، سال گذشته محدودیت ها بر حشره کش های نئونیکوتینوئید را به مدت ۳ سال و تا سال ۲۰۲۳ برداشت تا برای ضدعفونی بذر در چغندرقند به کار برده شوند. چرا که کشاورزان دچار خسارتهای سنگین ناشی از انتشار ویروس زردی چغندرقند که به وسیله شته ها منتقل می شوند شده بودند.

مطالب مرتبط

آفت کش ها نه تنها برای حشرات مضر کشنده هستند، بلکه ممکن است به مهم ترین گرده افشان های طبیعت نیز آسیب برسانند. خوشبختانه، یک مطالعه جدید نشان می دهد که یک درمان ...
 معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به بارش‌های مناسب از ابتدای آبان ماه و فراوانی روزهای ابری در پاییز و زمستان سال جاری، شرایط اکولوژیکی و زیستی ...
پژوهشگران دانشگاه لوند سوئد دریافتند که استفاده از آفت‌کش کلوتیانیدین سرعت حرکت زنبور‌ها را کندتر و توانایی آن‌ها را در گرده‌افشانی گل‌های توت‌فرنگی مختل می‌کند که نتیجه آن کوچک تر شدن توت فرنگی ...
پژوهشگران دریافتند که حشره‌کش‌ها باعث ایجاد صدمه در مغز زنبورهای عسل می‌شوند. این یافته باعث نگرانی محققان شده است، چراکه احتمال دارد بر توانایی زنبورهای عسل در گرده‌افشانی و جهت‌یابی تأثیر بگذارد....
No Thoughts on شکست شرکت بایر در دادگاه تجدیدنظر درباره ممنوعیت سه حشره کش نئونیکوتینوئید

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>