پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, قزوین, گزارش های ویدئویی  »   افتتاح طرح سایبان باغ‌های میوه در تاکستان + فیلم
13 خرداد 1400 , ساعت 14:51

افتتاح طرح سایبان باغ‌های میوه در تاکستان + فیلم

طرح سایبان باغ‌های میوه در شهرستان تاکستان روز پنجشنبه با دستور رییس جمهوری به شکل ویدیو کنفرانس همزمان با افتتاح پروژه‌های کشاورزی در سطح کشور به بهره برداری رسید.

در قالب این طرح که با حضور محمد مهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی برگزار شد، ۱۵ هکتار از باغ‌های میوه بخش خرمدشت شهرستان تاکستان شامل ۶ هکتار باغ هلو و شلیل، سه هکتار باغ انگور، سه هکتار سیب، ۲ هکتار باغ گلابی و یک هکتار باغ سیب به سایبان دارای پوشش آنتی هیل مجهز شده اند.

برای اجرای این طرح ۱۵۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که ۱۲۰ میلیارد ریال آن از محل تسهیلات تامین شده و ۳۴ میلیارد ریال نیز آورده بهره بردار بوده است.

با اجرای این طرح برای ۱۸ نفر به طور مستقیم اشتغالزایی شده است.

در این طرح با استفاده از پوشش‌های خاص مانند سایه‌اندازها، توری‌های ضد تگرگ ، توری‌های ضد حشرات و پوشش‌های باد شکن نسبت به کنترل یک یا چند عامل از عوامل محیطی زنده و غیر زنده موثر در تولید محصولات کشاورزی و باغبانی اقدام می‌شود.

اجرای این طرح باعث جلوگیری از تبخیر و تعرق، کاهش مصرف آب، جلوگیری از ایجاد خسارت و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصولات باغی خواهد شد.

برومندی گفت: طرح‌های مختلف سایبان در باغات کشور از جمله استان قزوین با هدف جلوگیری از سرمازدگی و خسارات تگرگ و رشد عملکرد اجرا می‌شود. در سال ۹۸، ۱۰ هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی و ۲ میلیون تن محصول نابود شده داشتیم که این موضوع ضرورت اجرای طرح‌های سایبان در باغات کشور را می‌رساند.

استان قزوین دارای حدود ۷۶ هزار هکتار باغ میوه است.

امروز هزار و ۶۳۴ طرح کشاورزی شامل گلخانه، قارچ خوراکی و سایبان با حجم ۷۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری با دستور رئیس جمهوری مورد بهره برداری قرار گرفت.

.

مطالب مرتبط

No Thoughts on افتتاح طرح سایبان باغ‌های میوه در تاکستان + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>