پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان, گزارش های ویدئویی  »   بحران هجوم موش ها در استرالیا و مرگ هزاران پرنده به علت تغذیه از موش های مسموم + فیلم
17 خرداد 1400 , ساعت 15:50

بحران هجوم موش ها در استرالیا و مرگ هزاران پرنده به علت تغذیه از موش های مسموم + فیلم

مزارع و اندوخته های کشاورزان در انبارها در ایالت نیوساوت‌ولز استرالیا (پر جمعیت ترین ایالت استرالیا) چندین ماه است که در معرض حمله میلیون ها موش‌ قرار دارند که دولت ایالتی آن را کاملا بی‌سابقه توصیف کرده است.

بدترین حالت پس از تاریکی هوا رخ می‌دهد زمانی که میلیون‌ها موش که در طول روز مخفی شده‌ بودند، فعال می‌شوند و به مزارع و انبارها هجوم می برند.

موش ها که با سرعت بالایی در حال تکثیر هستند در حال هجوم به ایالت های مجاور هستند.

آدام مارشال، وزیر کشاورزی ایالت گفت که اگر تعداد موش‌ها به میزان قابل توجهی کاهش نیابد، نیوساوت‌ولز با یک بحران اقتصادی و اجتماعی مطلق روبرو می‌شود.
پیش‌بینی می‌ شود که هجوم موش ها بیش از یک میلیارد دلار استرالیا به محصولات کشاورزی آسیب بزند.

این خطر وجود دارد که موش‌ها در زمستان نیمکره جنوبی، تعداد خود را حفظ کرده و گندم، جو و کلزا را قبل از برداشت ببلعند.

دولت ایالتی پنج هزار لیتر سم موش کش برومادیولون از هند سفارش داده است. منتقدان واهمه دارند که این سم علاوه بر موش‌ها، حیواناتی را نیز که از آن‌ها تغذیه می‌کنند از جمله عقاب دم‌گوه‌ای و حیوانات خانگی را از بین ببرد.

اخیرا با پیدا شدن لاشه هزاران پرنده بومی و مهاجر در ایالت نیو سات ولز استرالیا، بحران مقابله با موش‌ها وارد مرحله جدیدی شده است.

محیط‌بانان اداره محیط زیست و جنگلداری ایالت نیو سات ولز هنگام انجام ماموریت، با لاشه هزاران پرنده بومی و مهاجر رو به رو شدند که به دلیل استفاده از طعمه های مسموم برعلیه موش‌ها و تغذیه از موش های مسموم جان خود را از است داده اند.

شبکه خبری‌ای بی سی نیوز اعلام کرد با بالا گرفتن بحران بی سابقه هجوم موش‌ها به مزارع و باغ‌های کشاورزی و از بین بردن میلیون‌ها دلار از محصولات کشاورزی و باغی و از طرفی دسترسی آنان از طریق کامیون‌های حمل محصولات کشاورزی به مناطق شهری و مسکونی، اکنون شرایط بحرانی در بسیاری از مناطق ایالت نیو سات ولز به ویژه غرب آن حاکم است.

تاکنون تمام تلاش‌ها برای مهار این بحران چندان نتیجه بخش نبوده و راهکار‌های به کار گرفته شده نیز چندان مثمر ثمر نبوده است.

از طرفی به کار گرفتن سموم برای مسموم کردن طعمه‌های غذایی برای از بین بردن موش‌ها نیز سبب از بین رفتن هزاران قطعه از پرندگانی شده که به اشتباه از آن طعمه‌ها و یا موش‌های مسموم به عنوان غذا استفاده کرده اند.

.

مطالب مرتبط

طبق برآوردها جوندگان مسئول سالانه 70 میلیون تن خسارت در غلات در سرتاسر جهان هستند و در سال 2021 طغیان موش ها به کشاورزان ایالت نیو ساوت ولز استرالیا یک میلیارد دلار خسارت ...
یک کارشناس علوم و تحقیقات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، مبارزه با آفات مزارع کشاورزی را یکی از مهمترین راهکارها در افزایش بهره‌وری و کاهش خسارات دانست و از کشاورزان خواست با روش‌های ...
هجوم موش ها به مزارع کشاورزی رباط کریم در حالی دردسر ساز شده است که کشاورزان از عدم اقدام قابل قبول جهاد کشاورزی در مقابله با این حیوانات موذی گلایه مند هستند....
سازمان حفظ نباتات کشور در رابطه با ممنوعیت عرضه و فروش موش کش فسفر دوزنگ در فروشگاه های عرضه سموم کشاورزی اطلاعیه ای به شرح زیر صادر کرد: به آگاهی ...
No Thoughts on بحران هجوم موش ها در استرالیا و مرگ هزاران پرنده به علت تغذیه از موش های مسموم + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>