جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   اعلام زمان مبارزه با آفت بالشک در باغ‌های مرکبات مازندران
16 خرداد 1400 , ساعت 9:07

اعلام زمان مبارزه با آفت بالشک در باغ‌های مرکبات مازندران

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران گفت: از ۲۰ خرداد برای شهرهای مرکزی و شرقی و در شهرهای غربی استان از ۲۵ خرداد به مدت سه هفته بحث مبارزه با آفت بالشک در دستور کار قرار دارد که در این زمان بهترین فرصت برای مبارزه است.

عبدالرحمن زاغی درباره مبارزه با آفت‌ها در باغ‌ها و اراضی مازندران، اظهار کرد: درحال حاضر آفت غالب در باغ‌های مرکبات مازندران، آفت بالشک است که در این زمینه جلسات پیش‌آگاهی برگزار شده است.

وی افزود: براساس تصمیم کمیته پیش‌آگاهی از ۲۰ خرداد به مدت سه هفته برای شهرهای مرکزی و شرقی و در شهرهای غربی استان از ۲۵ خرداد به مدت سه هفته بحث مبارزه با آفت بالشک در دستور کار قرار دارد که در این زمان بهترین فرصت برای مبارزه است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: بالشک؛ آفت غالب باغ‌های مرکبات است که مبارزه با آن به‌ویژه در نسل اول بسیار حائز اهمیت است.

این مسوول در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با افت مگس مدیترانه در باغ‌های مرکبات مازندران، اظهار کرد: امسال جمعیت مگس میوه محدود است و تنها در شهرهای ساری و آمل در حد تعداد محدود شکار شده است.

زاغی در پایان گفت: درست است شرایط در ارتباط با آفت مگس میوه نگران‌کننده نیست ولی لازم است باغداران به توصیه‌ها توجه کرده و نسبت به برداشت هلو و شلیل رسیده از روی درختان اقدام کنند و هیچ میوه‌ای روی درخت نماند.

مطالب مرتبط

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از طغیان آفت مگس انبه در مرکبات استان خبر داد و گفت: عملیات مقابله غیرشیمیایی در دستور کار است. کبری توکلی با ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت مخلوط دلیل تداوم نسل آفت مگس مدیترانه ای می‌شود. سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت آفت ...
عملیات ردیابی آفات قرنطینه‌ای مگس میوه مدیترانه‌ای و میوه انبه در مناطق مرکبات خیز شهرستان کازرون آغاز شد. حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون گفت: آفات قرنطینه‌ای مگس میوه ...
برنامه انتقال یافته تحقیقاتی با موضوع "کنترل بیولوژیک شپشک آرد آلود مرکبات و چای" با تدریس دکتر سیدحسن ملکشی، عضو هیات علمی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور روز دوشنبه 8 خرداد ماه سال جاری ...
No Thoughts on اعلام زمان مبارزه با آفت بالشک در باغ‌های مرکبات مازندران

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>