سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, ایران  »   مبارزه با علف های هرز در سطح ۴ میلیون هکتار از مزارع کشور
24 خرداد 1400 , ساعت 11:48

مبارزه با علف های هرز در سطح ۴ میلیون هکتار از مزارع کشور

تاکنون در سطح بیش از ۴ میلیون هکتار از مزارع کشور با علف های هرز مبارزه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام این مطلب گفت: بیش از ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار هکتار از مبارزه با علف های هرز در سال زراعی جاری، در مزارع گندم بوده است.

اکبر آهنگران بیشترین سطح مبارزه با علف های هرز را در مزارع گندم استان خوزستان با بیش از ۶۰۰ هزار هکتار، کرمانشاه حدود ۳۰۰ هزار هکتار و فارس بیش از ۲۴۰ هزار هکتار عنوان کرد.

وی در مورد مزارع کلزا نیز اظهار داشت: در مزارع کلزا تاکنون بیش از ۲۸۰ هزار هکتار در مجموع سه مرحله پیش رویشی، نازک برگ ها و پهن برگ ها با علف های هرز مبارزه شده است.

دکتر آهنگران سطح مبارزه با علف های هرز در مزارع چغندر قند را در مجموع سه مرحله پیش رویشی، نازک برگ ها و پهن برگ ها ۵۰ هزار هکتار عنوان کرد.

وی با بیان این که کنترل علف های هرز در شالیزار ها نیز آغاز شده است، گفت: در سال زراعی ۹۹-۹۸ با توجه به این که سال پر بارانی داشتیم، کشت برنج در اغلب استان ها همچون خوزستان، لرستان و گلستان انجام شد و از این رو کل سطح مبارزه با علف های هرز در مزارع برنج در کشت اول و کشت رتون به ۸۰۰ هزار هکتار رسید.

آهنگران خاطر نشان کرد که در سال زراعی گذشته بیش از ۷ میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار مبارزه با علف های هرز در مزارع صورت گرفت.

وی به آمار سازمان خواربار کشاورزی (FAO) در مورد تاثیرات عوامل خسارت‌زای گیاهی اشاره کرد و اذعان داشت: بر اساس آمار این سازمان آفات، بیماری ها و علف های هرز در صورتی که کنترل نشوند، می توانند به طور متوسط ۳۵ تا ۴۰ درصد خسارت به محصولات کشاورزی وارد کنند.

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on مبارزه با علف های هرز در سطح ۴ میلیون هکتار از مزارع کشور

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>