پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   کنترل آفت ملخ مراکشی در گلستان
29 خرداد 1400 , ساعت 16:30

کنترل آفت ملخ مراکشی در گلستان

مرحله دوم مبارزه با آفت ملخ مراکشی مناطق مرزی گلستان با ۹۹درصد موفقیت به پایان رسید.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اعلام این خبر گفت: در مرحله اول مبارزه با این آفت ۹۷۲هکتار در استان سمپاشی شده بود گزارشی از مشاهده ملخ مراکشی در روز ۱۲خرداد در منطقه آق تقه مراوه تپه دریافت کردیم که با هماهنگی‌های انجام شده ۴دستگاه یو ال وی سمپاش پشت وانتی برای سمپاشی به منطقه اعزام شد.

کیانوش حق نما افزود: در این مرحله ۲۸هزار و ۵۰۰هکتار اراضی از مرز ترکمنستان تا دشت آق تقه به طول ۱۹ و عرض ۱۵کیلومتر که دارای بوته کاری منابع طبیعی و مزارع گندم بود را سمپاشی کردیم که موجب کنترل ۹۹درصدی آفت شد.

وی با اشاره به درخواست کمک از استان و کشور افزود: پس از بازدید سعید معین، مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور از منطقه و تائید گسترش آفت ملخ مراکشی، ۵ دستگاه یو ال وی پاش پشت وانتی بدون وانت با ارزش ۲میلیارد تومان به مدیریت حفظ نباتات استان تحویل شد که به علت نبودن وانت بلااستفاده مانده است.

حق نما با اشاره به گزارش سعید معین افزود: بر اساس گزارش وی منشاء این آفت هم از مرز ترکمنستان و هم نقاط سخت گذر مرزی استان بود که برای کنترل آفت حتما باید سمپاشی بشود.

وی با اشاره به محدودیتهای تردد در مناطق مرزی گفت: با توجه به ممنوعیت استفاده از پهپاد و هواپیمای سمپاش در مناطق مرزی در حال مکاتبه با مرزبانی هستیم که مجوز سمپاشی زمینی مناطق مرزی را دریافت و اجرا کنیم.

حق نما کمبود اعتبارات را از جمله مشکلات اجرای این عملیات دانست و پرداخت هزینه های انجام شده را از مدیریت بحران استانداری خواستار شد.

مطالب مرتبط

اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، بر استفاده استاندارد از سموم مجاز در محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با تولید و صادرات محصولات باکیفیت، می‌توان بازارهای جهانی محصولات کشاورزی را حفظ کرد....
۶ پهپاد برای سمپاشی مزارع کشاورزی چهارمحال و بختیاری به کار گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری؛ رئیس اداره فناوری‌های مکانیزه جهاد کشاورزی استان ...
از پهپاد کشاورزی مددجویان کمیته امداد امام(ره) در شهرستان فلارد رونمایی شد. مدیرکل کمیته امداد استان گفت: سه نفر از مددجویان کمیته امداد امام (ره) شهرستان فلارد با دریافت ۳ ...
No Thoughts on کنترل آفت ملخ مراکشی در گلستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>