پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خراسان جنوبی  »   طغیان آفت سنک در خوسف با گرم شدن هوا
11 شهریور 1399 , ساعت 12:49

طغیان آفت سنک در خوسف با گرم شدن هوا

طغیان آفت سنک کام برخی کشاورزان بخش خوسف را تلخ کرده است.

رضوی مدیر جهاد کشاورزی خوسف گفت: آفت سِنَک به دلیل گرم شدن بیش از حد هوا در اواخر مرداد ماه امسال به برخی از باغات عناب شهرستان خوسف آسیب وارد کرده است.

او با اشاره به اینکه زمان مبارزه با این آفت ، هنگام متورم شدن جوانه‌ی عناب است افزود : در فصل برداشت محصول برای رعایت مسائل بهداشتی و غذایی توصیه به سم پاشی نمیشود.

رضوی بیان کرد:کشاورزان باید بعد از برداشت محصول سم پاشی درختان عناب را با سموم سیستمیک و در زمستان هم روغن پاشی رو انجام دهند.

غوث رئیس تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خوسف گفت : اگر از برخی آفات جلوگیری نشود میتواند به درختان آسیب بزند و سبب کاهش تولید و ارزش اقتصادی محصول را پایین بیاورد.

او عنوان کرد: آفت سِنَک عناب بر اثر ضعف عمومی درخت، وجود کانون‌های آلودگی در سطح باغات، و عدم رسیدگی به موقع توسط باغدار سبب ایجاد این آفت میشود.

رئیس تولیدات گیاهی مدیریت جهاد کشاورزی خوسف ادامه داد: این آفات در سال سه نسل بنا بر شرایط اقلیمی دارد که از ۱۵ اسفند تا ۱۵ فروردین با توجه به گرمی و سردی مناطق شروع به فعالیت روی جوانه‌های تازه روییده میکند.

او افزود: از علائم این آفت دیر سبزی و ریزش برگ درختان ، کوچک شدن میوه عناب ، نامرغوبی میوه است.

آفت سِنَک حشره بسیار ریزی با طول یک و نیم تا دو میلی متر به رنگ قهوه‌ای روشن که در پشت برگ درخت عناب رشد می‌کند و جزو آفات مکنده‌ای که با تغذیه از شیره گیاهی روی برگ نقاط ریز زرد رنگی ایجاد میکند.

مطالب مرتبط

مبارزه با آفت سنک در باغ های عناب خوسف خراسان جنوبی در حال انجام است. آفت سنک عناب که سال گذشته در باغات عناب طغیان کرده ...
مدیر حفظ نباتات سازمان از اجرای مبارزه تلفیقی علیه سنک عناب در باغات استان خبر داد. مدیر حفظ نباتات سازمان از اجرای مبارزه تلفیقی علیه سنک عناب در باغات استان ...
No Thoughts on طغیان آفت سنک در خوسف با گرم شدن هوا

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>