پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج در 1700 هکتار شالیزار بابل
26 خرداد 1400 , ساعت 10:19

مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج در ۱۷۰۰ هکتار شالیزار بابل

مدیر جهاد کشاورزی بابل از مبارزه بیولوژیک با آفت ساقه خوار برنج در یک هزار و 700 هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

مدیر جهاد کشاورزی بابل از مبارزه بیولوژیک با آفت ساقه خوار برنج در یک هزار و ۷۰۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان خبر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، محسن علی‌گل‌زاده اظهار کرد: با بررسی کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی و بخش خصوصی شهرستان بابل در قالب شبکه مراقبت از وضعیت بیولوژی آفت ساقه خوار برنج، زمان مبارزه بیولوژیک نسل دوم کرم ساقه خوار برنج این شهرستان در منطقه گرم از ۲۶ خرداد و در منطقه سرد سه روز بعد، به مدت ۱۰ روز تعیین شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل سطح مبارزه بیولوژیک در نسل دوم آفت ساقه خوار برنج در اراضی شالیزاری این شهرستان را یک هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: با هماهنگی و نظارت کارشناسان اجرایی طرح و انسکتاریوم طرف قرارداد، اولین مبارزه بیولوژیک نسل دوم آفت ساقه خوار برنج با رهاسازی زنبور تریکوگراما دراین شهرستان آغاز می شود.

وی تصریح کرد: کاهش مصرف سموم شیمیایی، حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه های تولید از مهمترین مزایای اجرای طرح مبارزه بیولوژیک با کرم ساقه خوار برنج است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بابل در ادامه بر رعایت تمامی ضوابط و استانداردهای تولید عوامل بیولوژیک توسط شرکت های تولیدکننده براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد.

مطالب مرتبط

با اجرای تفاهم نامه آموزشی ترویجی ارتقای توانمندی‌های زنان روستایی، زمینه مشارکت زنان روستایی در تولید و کاربرد زنبور تریکوگراما برای کنترل کرم ساقه خوار برنج فراهم گردید. به دنبال ...
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی گیلان از رهاسازی زنبور تریکوگراما در ۲ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان برای کنترل بیولوژیک آفت ساقه خوار برنج خبر داد. سید علی ...
طرح کشت توام شالی و پرورش اردک در در 10 هزار مترمربع اراضی شالیزاری روستای نقارچی محله از توابع مرکز جهاد کشاورزی دهستان سمسکنده شهرستان ساری اجرا شد. مدیر جهاد ...
وضعیت دپو و رکود بازار برنج تولیدی سال گذشته پس از گذشت یک ماه از سال جدید در حالی است که قیمت فعلی رقم طارم هاشمی نسبت به اسفند ماه پارسال حدود ...
No Thoughts on مبارزه بیولوژیک با ساقه خوار برنج در ۱۷۰۰ هکتار شالیزار بابل

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>