جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   گزارش های ویدئویی  »   پخش میزگرد زنده تلویزیونی “بیماریهای فایتوپلاسمایی درختان میوه”
26 خرداد 1400 , ساعت 16:24

پخش میزگرد زنده تلویزیونی “بیماریهای فایتوپلاسمایی درختان میوه”

میزگرد زنده تلویزیونی با موضوع “بیماری های فایتوپلاسمایی درختان میوه” از برنامه رویش شبکه آموزش سیما پخش شد.

این میزگرد ساعت ۱۹ روز دوشنبه مورخ ۲۴ خردادماه سال‌جاری با حضور دکتر مریم غایب زمهریر عضو هیات علمی بخش تحقیقات بیماریهای گیاهی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور برگزار گردید.

به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، در این برنامه دکتر سید علیرضا اسماعیل زاده حسینی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی یزد و دکتر مجید الداغی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خراسان رضوی نیز به عنوان میهمان تلفنی شرکت داشتند.

فایتوپلاسماها پروکاریوتهای بدون دیواره سلولی هستند که بیماریهای خسارت باری در انواع محصولات زراعی و باغی ایجاد می کنند. این موجودات تک سلولی در بافتهای آبکشی گیاهان حضور داشته و توسط حشرات تغذیه کننده از آوندهای آبکشی گیاهان منتقل می شوند.
در سالهای اخیر فایتوپلاسماها شیوع قابل توجهی در باغات میوه مناطق مختلف کشور پیدا کرده اند و خسارتهای قابل توجهی به باغ داران وارد ساخته اند.

در این میزگرد به معرفی و سابقه شناسایی بیماریهای فایتوپلاسمایی در کشور، علایم ناشی از این بیماریها، ناقلین آنها و نحوه کنترل این بیماریها پرداخته شد.

مشروح این میزگرد در لینک زیر قابل دسترسی است:

https://www.telewebion.com/episode/2594704

b2n.ir/b49730

.

مطالب مرتبط

بروز بیماری زوال، زردآلوی بخش شادمهر شهرستان مه ولات را در معرض نابودی کامل قرار داده است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مه ولات گفت: در طی سال‌های اخیر بیماری زوال ...
No Thoughts on پخش میزگرد زنده تلویزیونی “بیماریهای فایتوپلاسمایی درختان میوه”

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>