۵ فقره پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در اردبیل اعطا می شود

چاپ

مدیر کل استاندارد استان اردبیل از موافقت با صدور ۵ فقره پروانه حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در سطح استان خبر داد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل از موافقت با صدور ۵ فقره پروانه حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان براساس دستورالعمل صدور، تمدید، تعلیق، رفع تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده های محصولات کشاورزی توسط اداره کل استاندارد خبر داد.

وی افزود: در اجرای دستورالعمل مزبور بررسی مدارک متقاضیان پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها با حضور نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و کارشناسان این اداره کل برگزار و با صدور ۵ فقره پروانه کاربرد نشان آلاینده ها برای محصولات، شامل عدس در شهرستان بیله سوار، بادام زمینی درشهرستان پارس آباد ،خیار در شهرستان نیر،انگور در شهرستان مشگین شهر و سیب زمینی در شهرستان نمین موافقت بعمل آمد.

مدیر کل استاندارد استان اردبیل در ادامه افزود: صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده ها در راستای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی در حدود مجاز استاندارد می باشد که این مهم افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه دارد.

لازم به ذکر است مطابق دستورالعمل مزبور، بررسی و تائید مدارک و مستندات فنی متقاضیان اعم از شناسنامه محصول، فرم های پایش، تائیدیه اولیه و معرفی مسئول کنترل کیفیت برعهده سازمان جهاد کشاورزی بوده و دوره بازرسی و نمونه برداری از محصول و ارسال نمونه به آزمایشگاه های تائید صلاحیت شده، توسط شرکت های بازرسی فنی مورد تائید سازمان ملی استاندارد ایران انجام می گیرد.