پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   کشف ۱۶۰۰ لیتر سم تقلبی در مرودشت
6 تیر 1400 , ساعت 15:00

کشف ۱۶۰۰ لیتر سم تقلبی در مرودشت

مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت از کشف و ضبط سموم تقلبی و بی کیفیت به ارزش بیش از سه میلیارد ریال از فروشگاه‌های عرضه سموم در این شهرستان خبر داد.

طاهره امیری گفت: این سموم توسط بازدید اکیپ بازرسی و نظارت بر توزیع سموم، شامل نماینده مدیریت حفظ نباتات استان، بازرس اداره تعزیرات حکومتی استان، نماینده اتحادیه صنف فروشندگان سموم استان فارس و مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت کشف شد.

به گفته او، سموم کشف شده شامل بوتاکلر، دیازینون، سایپرمترین، دیمتوات، فسفردوزنگ و…بود که طی صورت جلسه به انبار حفظ نباتات استان فارس منتقل شد.

امیری با بیان اینکه پرونده متخلفین به منظور اقدامات قانونی به مراجع ذی صلاح ارجاع شد، عنوان کرد: بازرسی و پایش فروشگاه‌های عرضه سموم در شهرستان ادامه دارد و چنانچه فروشگاهی دستورالعمل و ضوابط را رعایت نکند ضمن صدور اخطار کتبی نسبت به پلمپ فروشگاه اقدام خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه فروشگاهای سموم باید دارای مجوز فعالیت از سازمان نظام مهندسی و حفظ نباتات استان باشند، خاطرنشان کرد: به منظور دسترسی به سموم با کیفیت بهره برداران، سموم مورد نیاز خود را صرفا از فروشگاه‌های مورد تأیید و مجاز خریداری کنند.

امیری، ضمن توصیه به مصرف کنندگان سموم از آنان خواست هنگام خرید به نوع بسته بندی و تاریخ تولید و انقضا دقت کنند و تنها سمومی را خریداری کنند که دارای برچسب تائیدیه از سازمان حفظ نباتات باشد.

مطالب مرتبط

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، بر استفاده استاندارد از سموم مجاز در محصولات کشاورزی تاکید کرد و گفت: با تولید و صادرات محصولات باکیفیت، می‌توان بازارهای جهانی محصولات کشاورزی را حفظ کرد....
تعداد ۵۶۰ داروخانه گیاهپزشکی و فروشگاه آفت کش نباتی در فارس مجاز به فروش سم هستند. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: تعداد فروشگاه‌های آفت ...
دکتر ذبیح اله اعظمی عضو و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور حضور یافت و عملکرد و اقدامات استراتژیک و مهم سازمان ...
مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان از پلمپ ۳ فروشگاه سم و کود شیمیایی بدون مجوز قانونی در این شهرستان خبر داد . غلامعباس زارعی فر گفت: این فروشگاه‌ها به علت نداشتن ...
No Thoughts on کشف ۱۶۰۰ لیتر سم تقلبی در مرودشت

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>