پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ‌های قصرالدشت شیراز با قوت دنبال می‌شود
9 تیر 1400 , ساعت 11:29

مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ‌های قصرالدشت شیراز با قوت دنبال می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در قریب به هزار هکتار از باغ‌های میوه قصرالدشت شهر شیراز امسال نیز با همکاری شورای شهر و شهرداری شیراز آغاز و با قوت دنبال می‌شود.

ذبیح الله سیروسی با اشاره به اینکه طرح مدیریت آفات از سال ۱۳۷۹ آغاز و در پنج سال اخیر با تعامل شهرداری به اجرا در آمده است، تصریح کرد: پایش و مبارزه با مگس میوه مدیترانه ای در دو مرحله برای باغ‌های این قسمت از شهر شیراز به اجرا در می‌آید.

به گفته وی؛ رصد و مبارزه با آفت در باغ‌های میوه‌های زودرس مانند هلو، زردآلو و شلیل از اواخر اردیبهشت ماه آغاز و برای باغ‌های انار و خرمالو از اواخر شهریور ماه پیگیری می‌شود که تأمین مالی و ادوات مورد نیاز طرح بر عهده شهرداری شیراز و نظارت بر اجرا توسط جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

سیروسی اظهار کرد: عملیات فنی مورد نظر برای رصد و مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه ای شامل نصب بیش از ۱۴ هزار تله فرمون جنسی و کاملاً غیر شیمیایی در سطح باغ‌ها است که کار اجرایی توسط کلینیک گیاه پزشکی طرف قرارداد انجام می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه حفظ و صیانت از باغ‌های قصرالدشت به دلیل موقعیت قرار گیری در قلب شهر شیراز از اهمیت ویژه ای برخوردار است، ابراز کرد: کنترل آفات، پایداری تولید و جلوگیری از غیر اقتصادی شدن آن در باغ‌های این قسمت از شهر شیراز برای مجموعه مدیریت شهری شیراز بسیار حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز با اذعان به اینکه باغ‌های قصرالدشت دارای سابقه تاریخی و شهرت جهانی است، افزود: اگر ما نتوانیم باغ‌های شهر شیراز را حفظ کنیم در برابر آیندگان مسئول خواهیم بود و باید پاسخگو باشیم؛ از طرفی به دلیل ارزش افزوده بالای اراضی چشم طمع عده‌ای به دنبال غیر اقتصادی شدن باغداری در این مناطق است.

مطالب مرتبط

No Thoughts on مدیریت آفت مگس میوه مدیترانه ای در باغ‌های قصرالدشت شیراز با قوت دنبال می‌شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>