پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   ایران  »   انعقاد تفاهم نامه همکاری مؤسسه تحقیقات گیاهپزشكی كشور با موسسه آموزش و ترویج كشاورزی برای راه اندازی استودیو گیاهپزشکی
16 تیر 1400 , ساعت 10:23

انعقاد تفاهم نامه همکاری مؤسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور با موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برای راه اندازی استودیو گیاهپزشکی

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برای راه‌اندازی استودیو گیاه پزشکی شبکه انتقال یافته‌های تحقیقات کشاورزی ایران(شایتکا)، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و رئیس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برای راه‌اندازی استودیو گیاه پزشکی شبکه انتقال یافته‌های تحقیقات کشاورزی ایران (شایتکا)، تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

جلسه انعقاد قرارداد “افتتاح استودیو گیاهپزشکی شبکه انتقال یافته های تحقیقاتی کشاورزی” با حضور دکتر مویدی معاون سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی و رییس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی و دکتر جعفری رییس موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور روز سه شنبه ۱۵ تیرماه سال‌جاری در محل موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر جعفری به راه اندازی اداره آموزش و ترویج در موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور از دی‌ماه سال ۱۳۹۹ و فعالیت‌های آن تاکنون اشاره کرد و گفت: ما نیازمند ارتباط قوی با موسسه ترویج هستیم و با وجود نیروهای محققی که در حوزه‌های مختلف داریم، در بحث انتقال یافته‌ها و آموزش و ترویج اثربخشی لازم دیده نشده است، به همین منظور پیشنهاد دادیم که اداره‌ای به نام آموزش و ترویج در موسسه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: دو محور آموزش و ترویج در موسسه فعال تر شده است و وضعیت بخش های گیاهپزشکی استان ها هر سه ماه بررسی و مقرر شده از بخشهای فعال استانی توسط موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تقدیر به عمل آید. مرحله بعد، راه اندازی استودیو به منظور انتقال یافته های تحقیقاتی در سطح وسیع تر می‌باشد.

وی با بیان این که با شروع کرونا ارتباط کارشناسان در عرصه کمرنگ شده است، گفت: از طریق شبکه آنلاین می‌توانیم با کارشناسان پهنه ارتباط داشته باشیم و باید بر روی انتقال مفاهیم از کارشناسان به کشاورزان کار بیشتری صورت گیرد.

در ادامه جلسه دکتر مویدی از مؤسسه تحقیقات گیاهپزشکی به عنوان یک الگوی موفق برای سایر موسسات در زمینه ایجاد دفتر آموزش و ترویج و اولین موسسه تحقیقاتی که اقدام به امضای تفاهم نامه با موسسه آموزش و ترویج کشاورزی نموده است، یاد کرد و از فعالیت های گسترده آن به عنوان اولین موسسه پیشرو در امر ایجاد دفتر آموزش و ترویج تقدیر کرد.

وی گفت: دو رکن اصلی کشاورزی دانش بنیان بر پایه دانش و اطلاعات استوار است که با انتقال آن به بهره برداران در عرصه، موفقیت حاصل خواهد شد. در این راستا انتقال اطلاعات موسسات تحقیقاتی به بهره برداران، جهت دهی تحقیقات در راستای نیاز واقعی کشاورزان، رشد تحقیقات در جهت حل مشکلات واقعی بهره برداران و تعامل بین بخش تحقیق و اجرا از مهمترین دستاوردهای نظام نوین ترویج می باشد.

در پایان جلسه تفاهم نامه همکاری موسسه آموزش و ترویج کشاورزی با موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور در قالب راه اندازی استودیو گیاهپزشکی شبکه انتقال یافته های تحقیقات کشاورزی ایران (شایتکا) توسط دکتر مؤیدی و دکتر جعفری امضا گردید.

.

مطالب مرتبط

برنامه وبینارهای آموزشی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، بهمن ماه 1400 4 بهمن ماه: مفهوم پارازیتیسم در اکولوژی حشرات، دکتر مسعود امیرمعافی11 بهمن ماه: مدیریت جمعیت نماتدهای انگل مهم گیاهی، ...
No Thoughts on انعقاد تفاهم نامه همکاری مؤسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور با موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برای راه اندازی استودیو گیاهپزشکی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>