پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   آیا حشرات آخرین امید بشر برای نجات کره زمین هستند؟
18 تیر 1400 , ساعت 9:37

آیا حشرات آخرین امید بشر برای نجات کره زمین هستند؟

نتایج یک مطالعه که توسط بنیاد جهانی طبیعت (WWF) انجام شده نشان می دهد که تقاضا برای استفاده از حشرات در تغذیه دام، طیور و آبزیان در بریتانیا می تواند تا سال ۲۰۵۰ به ۵۴۰ هزار تن در سال برسد که از این مقدار ۱۶ هزار تن در تغذیه آبزیان و ۵۲۴ هزار تن در تغذیه دام و طیور می تواند بکار رود.

براساس این مطالعه همچنین جایگزینی سویای مورد استفاده در تغذیه دام با پروتئین حشرات نیاز بریتانیا به واردات سویا را تا سال ۲۰۵۰ تا میزان یک پنجم (۲۰ درصد) کاهش می دهد و نتایج مثبتی در جلوگیری از گسترش جنگل زدایی و از بین بردن زیستگاههای طبیعی به دنبال خواهد داشت. چرا که برای تولید این میزان #سویا هر ساله ۱۵۰ هزار هکتار زمین به زیر کشت می رود.

بر اساس این گزارش کاشت سویا که سه چهارم محصول آن به مصرف دام می رسد یکی از عوامل اصلی جنگل زدایی و از بین رفتن زیستگاههای طبیعی بوده همچنین در تغییرات اقلیمی کره زمین نقش دارد. برای مثال در منطقه Creddo برزیل هر ساله ۱۰۰ هزار هکتار از جنگل ها برای گسترش کشت سویا از بین می رود.

طبق این گزارش تغذیه سالانه نزدیک به ۸۰ میلیارد دام در جهان برای تامین پروتئین مورد نیاز بشر فشار بیش از حدی به منابع طبیعی و محیط زیست وارد می آورد.

در حال حاضر استفاده از حشرات در تغذیه حیواناتی که به مصرف انسان می رسند مجاز نیست اما انتظار می رود اتحادیه اروپا با تغییراتی در قوانین اجازه استفاده از حشرات در تغذیه دام و طیور را صادر کند. همانطور که در ماههای اخیر اجازه فروش میل ورم در سوپرمارکت ها و رستوران ها برای مصرف انسانی را صادر کرد.

در این گزارش WWF از دولت انگلیس می خواهد تا پتانسیل ها و ملزومات قانونی این موضوع را بررسی کند و زیر ساختهای لازم برای پرورش حشرات را فراهم آورده و با ایجاد مشوق های مالی صنایع را تشویق به توسعه آن نماید و از تامین کنندگان و خرده فروشان بخواهد تا با همکاری بیشتر تقاضا برای غذای حشرات را افزایش دهند.

منبع: The Guardian

مطالب مرتبط

No Thoughts on آیا حشرات آخرین امید بشر برای نجات کره زمین هستند؟

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>