جمعه, ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, مازندران  »   لزوم فروش سم به کشاورزان با نسخه گیاهپزشکی
19 تیر 1400 , ساعت 10:58

لزوم فروش سم به کشاورزان با نسخه گیاهپزشکی

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: کشاورزان ابتدا نسخه را از کلینیک های گیاهپزشکی تهیه و سپس نسبت به خرید سم از فروشگاه های مجاز اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: کشاورزان ابتدا نسخه را از کلینیک های گیاهپزشکی تهیه و سپس نسبت به خرید سم از فروشگاه های مجاز اقدام کنند.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، محمد هادی زاده با بیان اینکه ۳۰ فروشگاه عرضه سموم نباتی بخش تعاونی و خصوصی در شهرستان محمودآباد وجود دارد، گفت: برای سازماندهی فروشگاه های سم در سطح شهرستان، طرح نظارت به طور ویژه با همکاری واحد حفظ نباتات و تنظیم بازار با هدف نظارت و کنترل تخلفات احتمالی در دستور کار قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد با تاکید بر اینکه فروش سموم غیرمجاز ممنوع است و تمام فروشندگی های سموم پایش خواهند شد، افزود: با فروشندگان غیرمجاز برخورد قانونی می شود.

هادی زاده به فروشندگان توصیه کرد در اسرع وقت نسبت به دریافت پروانه از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی اقدام کنند، در غیر اینصورت فروشگاه آنها پلمپ شده و با آنان برخورد قانونی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه درج لیست قیمت سموم موجود در فروشگاه، داشتن فاکتور خرید و فروش، ثبت مشخصات کامل خریداران سم و حضور مسوول فنی باید با دقت لحاظ شود، اظهار داشت: هرگونه تغییر در بسته بندی، دخل و تصرف در محتوا و برچسب سموم ممنوع بوده و درج تاریخ تولید و انقضا بر روی بسته بندی الزامی است.

این مقام مسوول تصریح کرد: بازرسی و پایش فروشگاه ­های عرضه سموم کشاورزی با هدف مدیریت صحیح مصرف سموم، کودهای شیمیایی و کاهش آلودگی زیست محیطی در این شهرستان خواهد بود.

هادی زاده مدیریت مصرف سموم را از الزامات حوزه کشاورزی دانست و گفت: کشاورزان ابتدا نسخه لازم را از کلینیک های گیاهپزشکی تهیه و سپس نسبت به خرید سم از فروشگاه های مجاز اقدام کنند.

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه شورای مدیران حفظ نباتات کشور گفت: دبیرخانه روتردام باید در سازمان ایجاد شود و مصوبات و سایر امور و همکاری در چهارچوب کنوانسیون روتردام به جد ...
مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در دو ماهه اخیر در حوزه آفت‌کش‌های آماده مصرف، تعداد ۱۴۲ مجوز با وزنی حدود هزار و ۸۷ تن و در ماده موثره تکنیکال هم ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزاد شدن صادرات آفت کش ها خبر داد. دکتر شاهپور علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان ...
No Thoughts on لزوم فروش سم به کشاورزان با نسخه گیاهپزشکی

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>