سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   شركت نمایندگان ایران در افتتاحیه اجلاس پنجاه و دوم كمیته كدكس آفت كش ها + عکس
5 مرداد 1400 , ساعت 15:46

شرکت نمایندگان ایران در افتتاحیه اجلاس پنجاه و دوم کمیته کدکس آفت کش ها + عکس

پنجاه و دومین اجلاس کمیته کدکس آفت کش ها (52nd Session of the Codex Committee on Pesticide Residues (CCPR52)) با حضور 428 شرکت کننده از کشورهای عضو سازمان خوار و بار جهانی (فائو) روز 26 جولای 2021 (4 مرداده ماه 1400) با سخنرانی معاون وزیر کشاورزی کشور چین، ژانگ تائولین، آغاز به کار کرد.

پنجاه و دومین اجلاس کمیته کدکس آفت کش ها (۵۲nd Session of the Codex Committee on Pesticide Residues (CCPR52)) با حضور ۴۲۸ شرکت کننده از کشورهای عضو سازمان خوار و بار جهانی (فائو) روز ۲۶ جولای ۲۰۲۱ (۴ مرداده ماه ۱۴۰۰) با سخنرانی معاون وزیر کشاورزی کشور چین، ژانگ تائولین، آغاز به کار کرد.

به نقل از روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، در ابتدای مراسم افتتاحیه دکتر ژانگ تائولین ضمن خوش آمدگویی به شرکت کنندگان از کشورهای مختلف، نقش این کمیته را در تقویت تبادل و همکاری در زمینه مقررات و قوانین مربوط به آفت کش ها در بین کشورهای مختلف جهان با اهمیت دانست. در ادامه دکتر کارلوس واتسون، نماینده سازمان خوار و بار جهانی (فائو) در کشور چین تاکید نمود: امنیت غذایی، سلامت انسان، و حتی توسعه اقتصادی بدون سلامت غذایی امکان پذیر نیست.

پروفسور کیائو رئیس کمیته کدکس آفت کش ها، نیز کمیته کدکس آفت کش ها (CCPR) و کمیته کدکس افزودنی های غذایی (CCFA) را یک پلت فرم بسیار مهم برای شرکت کنندگان کشورهای مختلف برای تبادل نظر در خصوص مدیریت ریسک آفت کش ها در کشاورزی مدرن دانست. ایشان هم فکری و هم اندیشی متخصصین مدیریت ریسک و ارزیابی ریسک آفت کش ها در این اجلاس بین المللی را فرصتی مهم برای سلامت غذایی و تجارت منصفانه محصولات غذایی در سطح بین المللی عنوان کرد.

در مراسم افتتاحیه، دکتر تام هیلانت دبیر کدکس فائو، کمیته کدکس آفت کش ها را بزرگترین و فعالیت های این کمیته را از پیچیده ترین موضوعات کمیته های کدکس برشمرد.

در این اجلاس که به مدت ۶ روز ادامه خواهد داشت، سه نفر از محققین موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور شامل دکتر حسین جعفری رییس موسسه، دکتر محمدکاظم رمضانی رییس کمیته کدکس آفت کش ها و دکتر روح اله کرمی اسبو عضو کمیته کدکس آفت کش‌ها شرکت دارند. همچنین دبیر و نایب رییس کمیته کدکس آفت کش های ایران از سازمان ملی استاندارد نیز در این مراسم حضور دارند.

گفتنی است به دلیل شیوع همه گیری بیماری کرونا، اجلاس پنجاه و دوم که قرار بود در آوریل ۲۰۲۰ برگزار گردد، در ماه جاری در سال ۲۰۲۱ برگزار شد.

.

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه شورای مدیران حفظ نباتات کشور گفت: دبیرخانه روتردام باید در سازمان ایجاد شود و مصوبات و سایر امور و همکاری در چهارچوب کنوانسیون روتردام به جد ...
مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در دو ماهه اخیر در حوزه آفت‌کش‌های آماده مصرف، تعداد ۱۴۲ مجوز با وزنی حدود هزار و ۸۷ تن و در ماده موثره تکنیکال هم ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزاد شدن صادرات آفت کش ها خبر داد. دکتر شاهپور علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان ...
No Thoughts on شرکت نمایندگان ایران در افتتاحیه اجلاس پنجاه و دوم کمیته کدکس آفت کش ها + عکس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>