پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, البرز  »   کشف سموم و کود کشاورزی تقلبی و قاچاق در ساوجبلاغ و محمد شهر کرج
21 مرداد 1400 , ساعت 8:10

کشف سموم و کود کشاورزی تقلبی و قاچاق در ساوجبلاغ و محمد شهر کرج

فرمانده انتظامی ساوجبلاغ از کشف انواع سموم کشاورزی تقلبی به ارزش تقریبی ۲ میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

علی سلیمانی اظهار کرد: در پی کسب خبری مبنی بر تولید و بسته‌بندی سموم تقلبی در حوزه کلانتری ۱۲ گلسار، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس اطلاعات و امنیت عمومی شهرستان ساوجبلاغ قرار گرفت.

وی افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، مأموران موفق به شناسایی کارگاه غیر مجاز تولید و بسته بندی انواع سموم کشاورزی شدند و پس از هماهنگی قضائی محل مورد بازرسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در بازرسی از محل، ۲ هزار و ۳۰۰ لیتر مایع شیمیایی، تعداد ۱۵۷ بطری انواع سموم کشاورزی، مقدار ۵۰۰ کیلو پودر مخلوط تولید سموم ،۳ دستگاه پرس گرم کن، یک دستگاه سشوار صنعتی، یک دستگاه پلمپ بطری، ۲ دستگاه چاپ لیبل و مقادیر زیادی بطری خالی و انواع برچسب سموم کشاورزی تقلبی کشف شد، افزود: برابر اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه ۲ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه در این خصوص یک متهم دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، تصریح کرد: با توجه به اینکه این گونه سموم کشاورزی غیرمجاز بوده از کشاورزان عزیز درخواست می‌شود اقلام مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر تهیه کنند.

.

کشف انبار سموم کشاورزی و کود قاچاق در محمدشهر

رئیس پلیس اقتصادی استان البرز گفت: در پی دریافت خبری مبنی بر دپو و نگهداری مقدار قابل توجهی کود شیمیایی و سموم قاچاق در یک انبار در منطقه محمدشهر کرج، موضوع در دستور کار اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرار گرفت.

مهدی افشاری گفت: در یک انبار واقع در محمدشهر ۱۷ هزار و ۴۶۷ بسته سموم کشاورزی و ۶ هزار و ۸۷۳ بسته کود شیمیایی قاچاق کشف شد.

وی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را ۵۰ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، عنوان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع ذی ربط معرفی شد.

وی با اشاره به پلمپ انبار شناسایی شده از سوی مرجع قضائی متذکر شد: مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ به صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت اخبار و اطلاعات پلیسی شهروندان است.

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: کارگاه تولید و بسته بندی سم و کود غیرمجاز به دستور مقام قضایی در شهرستان شیراز پلمب شد. جاوید عباسی افزود: از ...
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از کشف و ضبط ۳۲۱ کیلوگرم سموم آفت کش، کود تقلبی و تاریخ مصرف گذشته در منطقه ابرج بخش درودزن در این شهرستان خبرداد. منصور ...
مدیر جهاد کشاورزی ارسنجان از پلمپ ۳ فروشگاه سم و کود شیمیایی بدون مجوز قانونی در این شهرستان خبر داد . غلامعباس زارعی فر گفت: این فروشگاه‌ها به علت نداشتن ...
No Thoughts on کشف سموم و کود کشاورزی تقلبی و قاچاق در ساوجبلاغ و محمد شهر کرج

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>