جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, فارس  »   اجرای نسخه نویسی گیاه پزشکی به کلینیک های فسا رسید
4 شهریور 1400 , ساعت 10:28

اجرای نسخه نویسی گیاه پزشکی به کلینیک های فسا رسید

در طرح موصوف از سه برگ نسخه استفاده می‌شود که یک برگ نسخه نزد گیاه پزشک می‌ماند و دو نسخه دیگر به داروخانه می‌رود و مسوول فنی داروخانه باید آن‌ها را تأیید کند که در نهایت یک برگ آن نزد داروخانه و یک نسخه نزد بهره بردار باقی خواهد ماند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا با اشاره به آغاز طرح نسخه نویسی گیاه پزشکی در سطح استان فارس گفت: طرح نسخه نویسی در دو کلینیک گیاه پزشکی این شهرستان آغاز و اجرایی شده است.

به نقل از روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فسا، ناصر انصاری با بیان اینکه این طرح همزمان با دومین روز از هفته دولت برای نخستین بار در این شهرستان با حضور قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اجرایی شده است، تصریح کرد: چهار کلینیک گیاه پزشکی دیگر نیز به این طرح خواهند پیوست.

این مقام مسئول با بیان اینکه در راستای اجرای طرح نسخه نویسی کلینیک های گیاه پزشکی، فروشگاه های سموم کشاورزی نیز پس از گذراندن مراحل قانونی به داروخانه گیاه پزشکی تغییر می یابند، افزود: دو واحد داروخانه گیاه پزشکی نیز در شهرستان فسا گشایش و کار خود را آغاز کرده اند.

به گفته وی؛ طرح نسخه نویسی در کلینیک های گیاه پزشکی به منظور ساماندهی فروشندگی های سموم دفع آفات نباتی، کاهش و بهینه سازی مصرف این سموم، ردیابی نوع، میزان و محل مصرف سم ها، بهره گیری از دانش و ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان بخش کشاورزی انجام می شود.

انصاری تشریح کرد: در طرح موصوف از سه برگ نسخه استفاده می‌شود که یک برگ نسخه نزد گیاه پزشک می‌ماند و دو نسخه دیگر به داروخانه می‌رود و مسوول فنی داروخانه باید آن‌ها را تأیید کند که در نهایت یک برگ آن نزد داروخانه و یک نسخه نزد بهره بردار باقی خواهد ماند.

او تاکید کرد: تلاش داریم که هیچ سمی بدون نسخه به فروش نرسد و از آنجا که محصولات کشاورزی مستقیم با خود انسان‌ها ارتباط دارند این موضوع بسیار ضروری است.

وی ضمن اشاره به اینکه لطمات مصرف غیراصولی کودهای شیمیایی نیز بر روی مزارع وباغات بسیارزیاد و جبران ناپذیراست و قیمت کودهای ریزمغذی نیزبسیار بالا وبعضا نامتعارف است و همچنین ازکیفیت لازم متناسب باقیمت فروش برخوردارنیستندو زمینه سواستفاده دراین بخش فراهم است افزود: درصورتیکه همین روش برای ساماندهی فروشگاههای کود خصوصا کودهای ریزمغذی ومخصوص محلول پاشی نیزصورت پذیرد کمک بزرگی به ساماندهی فروش کود می شود.

در مراسم گشایش این طرح در شهرستان فسا فرهاد شریفی قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، محمد جواد احمدی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی این استان، حمید رضا دبیری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی حضور داشتند.

.

اجرای نسخه نویسی گیاه پزشکی به کلینیک های فسا رسید
اجرای نسخه نویسی گیاه پزشکی به کلینیک های فسا رسید

مطالب مرتبط

مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
قرص سمی برنج با ترکیب فسفید آلومینیوم، هیچ‌گونه مجوز توزیع ندارد و فروش آن پیگرد قانونی دارد. معاون رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: توزیع و خرید و ...
بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on اجرای نسخه نویسی گیاه پزشکی به کلینیک های فسا رسید

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>