پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   مصرف کلرپیریفوس در ایالات متحده ممنوع می شود
17 شهریور 1400 , ساعت 10:51

مصرف کلرپیریفوس در ایالات متحده ممنوع می شود

بعد از سالها مجادله و دعواهای قانونی، مصرف کشاورزی کلرپیریفوس که یکی از پرمصرف ترین حشره کش ها در انواع محصولات زراعی و باغی است، در آمریکا قدغن می شود.

بعد از سالها مجادله و دعواهای قانونی، مصرف کشاورزی کلرپیریفوس که یکی از پرمصرف ترین حشره کش ها در انواع محصولات زراعی و باغی است، در آمریکا قدغن می شود.

آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات محتحده (EPA) اعلام کرد که مقررات مربوط به ممنوعیت این آفت کش در کشاورزی و محصولات غذایی را منتشر خواهد کرد.

به دنبال انتشار تحقیقاتی که براساس آنها این حشره کش موجب آسیب های نورولوژیکی جدی در کودکان می شود، سازمان EPA در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما در سال ۲۰۱۵ مصرف این حشره کش را ممنوع اعلام کرد اما این ممنوعیت در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ در سال ۲۰۲۰ با این ادعا که مستندات کافی در رابطه با خطرات آفت کش وجود ندارد برداشته شد و اکنون در دوره ریاست جمهوری جو بایدن این حشره کش دوباره به لیست سیاه آفت کش های غیر قابل مصرف در محصولات غذایی اضافه می شود. در ماه آوریل دولت بایدن به EPA دستور داد تا مصرف کشاورزی آفت کش متوقف شود و قرار است در ۶ ماه آینده این ممنوعیت عملیاتی شود.

مایکل ریگان رییس EPA گفت: ما امروز قدم مهمی در حفاظت از سلامت عموم مردم برداشتیم که باید زودتر انجام می شد و با ممنوعیت مصرف این آفت کش در مواد غذایی، کشاورزان، کودکان و همه مردم از خطرات و عواقب خطرناک مصرف آن ایمن خواهند بود.

پیش بینی می شود که با اعمال این ممنوعیت مصرف این حشره کش در این کشور تا بیش از ۹۰ درصد کاهش خواهد یافت.

در سالهای گذشته و به دنبال انتشار نتایج مطالعات و تحقیقاتی که مصرف این حشره کش را به وزن پایین نوزادان تازه متولد شده و کاهش هوش (آی کیو) و دیگر مشکلات رشدی کودکان ارتباط می داد گروه های زیادی از مردم و نهادها و سازمانهای مدافع محیط زیست و بهداشت و سلامت جامعه سخت پیگیر ممنوعیت این حشره کش در ایالات متحده بودند.

از آنجاییکه کلروپیریفوس از حشره کش های پرفروش و با طیف مصرف گسترده در کنترل آفات متعدد است، این تصمیم مسلما با انتقاد و مخالفت صنایع شیمیایی و کشاورزی مواجه خواهد شد.

گفتنی است کلروپیریفوس برای مصارف غیرکشاورزی و محصولات غیرغذایی قابل استفاده خواهد بود.

.

منبع: New York Times

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه شورای مدیران حفظ نباتات کشور گفت: دبیرخانه روتردام باید در سازمان ایجاد شود و مصوبات و سایر امور و همکاری در چهارچوب کنوانسیون روتردام به جد ...
مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در دو ماهه اخیر در حوزه آفت‌کش‌های آماده مصرف، تعداد ۱۴۲ مجوز با وزنی حدود هزار و ۸۷ تن و در ماده موثره تکنیکال هم ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزاد شدن صادرات آفت کش ها خبر داد. دکتر شاهپور علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان ...
No Thoughts on مصرف کلرپیریفوس در ایالات متحده ممنوع می شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>