پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   بایر علف کش رانداپ را از بازار مصارف خانگی آمریکا حذف می کند
19 شهریور 1400 , ساعت 10:18

بایر علف کش رانداپ را از بازار مصارف خانگی آمریکا حذف می کند

شرکت بایر همچنان بر ایمن و بی خطر بودن علف کش رانداپ اصرار دارد و اعلام کرده که این اقدام را فقط در جهت اجتناب از هر گونه شکایت احتمالی جدید در آینده انجام می دهد.

بایر، شرکت عظیم سازنده آفت کش ها و علف کش ها اعلام کرد که محصولات بر اساس گلایفوسیت را از بازار مصارف خانگی (چمن و باغچه) حذف خواهد کرد. این شرکت وعده داده تا این علف کش را تا سال ۲۰۲۳ با فرمولاسیون های جدید جایگزین کند.

این تصمیم و اقدام شرکت بایر به دنبال شکایات متعدد از این شرکت در رابطه با سرطان زایی (سرطان غدد لنفاوی) علف کش رانداپ و محکومیت این شرکت توسط دیوان عالی ایالات متحده گرفته شده است.

شرکت بایر با پرداخت نزدیک به ۱۱ میلیارد دلار خسارت، موفق به حل و فصل ۹۶ هزار پرونده شکایت شده اما هنوز ۳۰ هزار پرونده باز علیه این شرکت وجود دارد. بیشتر شاکیان را مصرف کنندگان خانگی علف کش رانداپ تشکیل می دهند.

گلایفوسیت محصول تولیدی شرکت مونسانتو بود که پس از خرید مونسانتو توسط بایر، شرکت بایر مجبور به حل و فصل شکایت ها علیه این محصول پرمصرف و پرفروش شده است.

شرکت بایر همچنان بر ایمن و بی خطر بودن علف کش رانداپ اصرار دارد و اعلام کرده که این اقدام را فقط در جهت اجتناب از هر گونه شکایت احتمالی جدید در آینده انجام می دهد.

این شرکت اعلام کرده که علف کش های بر مبنای گلایفوزیت (رانداپ) همچنان در بخش کشاورزی عرضه و مصرف خواهند شد و هیچگونه تغییری در این بخش رخ نخواهد داد.

به دنبال محکومیت های متعدد بایر در دادگاههای آمریکا در ارتباط با سرطان زایی علف کش رانداپ، ارزش سهام این شرکت اخیرا به میزان قابل توجهی افت کرده و سهام داران این شرکت را هم عصبانی کرده است.

مطالب مرتبط

رئیس انجمن تولید کنندگان سموم کشاورزی گفت: سه سال پیش شرکت بایر آلمان از ایران رفت اما امروز سموم کشاورزی با کیفیت تری نسبت به آنها تولید می کنیم. به ...
درخواست فرجام خواهی شرکت بزرگ آفت کش سازی بایر در رابطه با قانون ممنوعیت حشره کش های تولیدی این شرکت توسط اتحادیه اروپا که متهم به از بین بردن و کاهش جمعیت زنبورهای ...
سهامداران آلمانی شرکت بایر از این شرکت به علت خرید 63 میلیارد دلاری شرکت آمریکایی مونسانتو در سال 2018 شکایت کردند. دو شرکت حقوقی از طرف سهامداران آلمانی این شکایت را به دادگاهی ...
یک زن فرانسوی -ویتنامی از شرکت مونسانتو برای تامین عامل نارنجی ارتش آمریکا در جنگ ویتنام شکایت کرد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یک زن فرانسوی - ویتنامی ۱۴ ...
No Thoughts on بایر علف کش رانداپ را از بازار مصارف خانگی آمریکا حذف می کند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>