پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   صدور ۷ پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در گلستان
12 مهر 1400 , ساعت 13:13

صدور ۷ پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در گلستان

نیمه نخست امسال هفت پروانه حد مجاز آلاینده برای محصولات کشاورزی در استان گلستان صادر شده است.

مدیر کل استاندارد گلستان گفت: این پروانه‌ها براساس دستورالعمل کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها در محصولات کشاورزی با همکاری جهاد کشاورزی صادر شد.

رضا دهدشتی زاده افزود: صدور پروانه‌های نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای کاهش استفاده از سموم و آلاینده‌های مورد مصرف در تولید محصولات کشاورزی به میزان استاندارد است که افزایش کیفیت و سلامت محصولات تولیدی کشاورزی و حفاظت از آب و خاک را به همراه دارد.

وی گفت: آلو، خیار، گوجه فرنگی، سیب زمینی، هلو و نخود محصولاتی بوده اند که برای آن‌ها پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده‌ها صادر شده است.

دهدشتی زاده افزود: پس از درخواست تولیدکنندگان متقاضی برای دریافت پروانه یاد شده، کارشناسان کنترل کیفیت و شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده به شکل دوره‌ای از مزارع و باغ‌ها بازدید و از محصولات نمونه برداری می‌کنند.

او افزود: در صورت انطباق در آزمون‌های باقیمانده سموم، مایکوتوکسین، فلزات سنگین و نیترات، محصول مربوطه پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها دریافت می‌کند.

وی گفت: فرهنگ استفاده از محصولات کشاورزی دارای پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها باید اشاعه پیدا کند و این موضوع سبب افزایش کیفیت محصولات کشاورزی و سلامت جامعه و همچنین تولید محصولات صادرات محور می‌شود.

مطالب مرتبط

حسین عزیزی مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در ارتباط با محصولات کشاورزی برگشت خورده از روسیه به دلیل وجود باقیمانده سموم دفع آفات نباتی در این محصولات به خبرنگار ...
در آینده نزدیک پژوهشکده استاندارد کشاورزی در استان گیلان تاسیس می شود. مدیرکل استاندارد گیلان بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته استاندارد برگزار شد، ...
مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: با صدور ۳ مجوز جدید، در نیمه ابتدایی سال، ۶ فقره پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ برای محصولات کشاورزی استان صادر شد. داریوش اشکانی‌پور ...
مدیر کل استاندارد استان اردبیل از موافقت با صدور 5 فقره پروانه حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی در سطح استان خبر داد. مدیر کل استاندارد استان اردبیل از ...
No Thoughts on صدور ۷ پروانه حد مجاز آلاینده‌ها در گلستان

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>