پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, جهان  »   تایید آلودگی محصولات کشاورزی انگلیس به سم
11 مهر 1400 , ساعت 19:01

تایید آلودگی محصولات کشاورزی انگلیس به سم

دانشمندان اعلام کردند تقریبا در همه انگور‌ها و پرتقال‌های موجود در فروشگاه‌های انگلیس، ترکیبی از انواع سموم دفع آفات نباتی وجود دارد.

دانشمندان اعلام کردند تقریبا در همه انگور‌ها و پرتقال‌های موجود در فروشگاه‌های انگلیس، ترکیبی از انواع سموم دفع آفات نباتی وجود دارد که بسیاری از آن ها، سرطان زاست.

“شبکه اقدام سموم آفات نباتی” (Pesticide Action Network) در انگلیس، پس از بررسی سموم موجود در سبزی‌های خوراکی و میوه‌ها در فروشگاه‌های این کشور اعلام کرد در ۲۲ فرآورده کشاورزی که بیش‌ترین سموم را دارند، ۱۲۲ سم دفع آفات نباتی را شناسایی کرده است.

براساس گزارش این شبکه، ۶۱ درصد از سموم موجود در میوه‌ها و سبزی‌های انگلیس، در رده بندی سازمان ملل، به عنوان مواد بسیار آسیب زا برای سلامت انسان‌ها و محیط زیست رده بندی شده اند.

بنا بر اعلام “شبکه اقدام سموم آفات نباتی” ۴۷ سم آفات نباتی موجود در میوه‌ها و سبزی‌های موجود در انگلیس، موجب سرطان می‌شوند؛ ۱۵ سم نیز رشد و تولید مثل انسان را مختل می‌سازند و ۱۷ سم نیز می‌توانند به دستگاه تنفس و قوه تمرکز ذهنی آسیب زنند و موجب سر درد و ضعف جسمانی شوند.

براساس این گزارش، یک چهارم از سموم موجود در گیاهان و میوه‌های انگلیس نیز با اختلال در غدد درون ریز، می‌توانند موجب بروز اشکال در هورمون‌های بدن شوند و سلامت انسان را به خطر اندازند و به پیامد‌هایی همچون جنین‌های نارس و اختلالات رشد منجر شوند.

روزنامه گاردین به تازگی به نقل از دانشمندان نوشت: در بسیاری از میوه یا سبزی‌ها در انگلیس، دستکم دو نوع سم آفات نباتی وجود دارد و در شماری از موارد، در یک محصول کشاورزی، تا ۲۵ سم شناسایی می‌شود. به نوشته گاردین، اگر چه سطح سموم آفات نباتی در میوه‌ها و سبزی‌های انگلیس، در سطح مجاز هر سم است، ترکیب این همه سموم می‌تواند به سلامت انسان آسیب بزند.گاردین افزود: دانشمندان توصیه می‌کنند مردم، از محصولات کشاورزی ارگانیک استفاده کنند تا سالم باقی بمانند، زیرا سموم جدید دفع آفات نباتی، جذب میوه و یا سبزی می‌شوند و با شستن، رفع نمی‌شوند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه شورای مدیران حفظ نباتات کشور گفت: دبیرخانه روتردام باید در سازمان ایجاد شود و مصوبات و سایر امور و همکاری در چهارچوب کنوانسیون روتردام به جد ...
مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در دو ماهه اخیر در حوزه آفت‌کش‌های آماده مصرف، تعداد ۱۴۲ مجوز با وزنی حدود هزار و ۸۷ تن و در ماده موثره تکنیکال هم ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزاد شدن صادرات آفت کش ها خبر داد. دکتر شاهپور علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان ...
No Thoughts on تایید آلودگی محصولات کشاورزی انگلیس به سم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>