جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   درگذشت عضو هیات علمی و مدیر گروه حشره شناسی دانشگاه تربیت مدرس
24 مهر 1400 , ساعت 16:13

درگذشت عضو هیات علمی و مدیر گروه حشره شناسی دانشگاه تربیت مدرس

دکتر حمیدرضا حاجی قنبر عضو هیات علمی گروه حشره شناسی کشاورزی دانشگاه تربیت مدرس درگذشت.

دکتر حمیدرضا حاجی قنبر دانشیار گروه حشره شناسی کشاورزی دانشگاه روز ۲۲ مهرماه بر اثر سانحه تصادف و واژگونی خودرو در جاده تهران مشهد به دیار باقی شتافت.

دکتر حمیدرضا حاجی قنبر دارای مدرک کارشناسی مهندسی کشاورزی از دانشگاه فردوسی مشهد، کارشناسی‌ارشد حشره شناسی کشاورزی از دانشگاه تبریز و دکتری حشره شناسی کشاورزی (با گرایش کنه شناسی) از دانشگاه تربیت مدرس بود.

وی از سال ۱۳۸۷ به عنوان هیات علمی در گروه حشره شناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه مشغول به فعالیت بود و اخیرا مدیریت گروه را نیز بر عهده داشت. از دکتر حاجی قنبر، علاوه بر آموزش دانشجویان، مقالات متعددی در مجلات علمی و پژوهشی داخلی و خارجی به چاپ رسیده است و وی تألیف و ترجمه آثار و مقالات علمی ارزشمندی را در کارنامه و سوابق علمی پژوهشی خود داشت.

.

در پی درگذشت دکتر حاجی قنبر، انجمن حشره شناسی کشور پیام تسلیتی به شرح زیر منتشر کرد:

باسمه تعالی

بازگشت همه به سوی اوست

بگذار تا بگریم چون ابر در بهاران                 کز سنگ ناله خیزد روز وداع یاران

خبر درگذشت همکار عزیز و گرانقدر مرحوم دکتر حمیدرضا حاجی قنبر، مدیر گروه حشره شناسی کشاورزی، دانشگاه تربیت مدرس موجب موجب تألم و تأثر فراوان گردید و دلهای ما  مالامال از اندوه و حسرت نمود. همه کسانی که توفیق آشنایی با این دانشمند فرهیخته را داشتند بر پاکی و صداقت، شخصیت دوست داشتنی، نظم و انظباط کاری، تعامل سازنده، شخصیت آرام، سلامت نفس، خوشرویی و تواضع او گواهی می دهند. علی رغم جوانی در دنیای علم از جایگاه برحسته ای برخوردار بود ولی خودنمایی در مرامش نبود و بی منت برای کشور و تربیت نسل جوان و تزریق روح نشاط و امید در آنان از هیچ تلاشی فروگذار نمی کرد. تعامل او با همکاران و دانشجویان همراه با صبر و بردباری و احترام بود. اگرچه طول خدمت او در دانشگاه طولانی نشد و حسرت دیدن دوارن کهنسالی او بر دل همکارانش نشست ولی تاثیر گذری او در علم گیاهپزشکی کشور و دنیای علم بسیار برجسته است و کارنامه علمی درخشانی از خود به یادگار گذاشت که نام او را برای همیشه ماندگار خواهد نمود.

انجمن حشره شناسی ایران این ضایعه بزرگ را به جامعه دانشگاهی، جامعه علمی گیاهپزشکی و حشره شناسی و به همه همکاران، شاگردان و ارادتمندان و بویژه خانواده محترم و عزادار آن استاد عزیز تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ برای آن فقید سعید رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و سلامت و برای همسر محترم و فرزند عزیز ایشان شفای عاجل مسئلت می نماییم.

انجمن حشره شناسی ایران

.

پایگاه خبری گیاهپزشکی ایران نیز این ضایعه تلخ را به خانواده و بازماندگان ایشان و جامعه علمی گیاهپزشکی و کشاورزی کشور تسلیت می گوید.

مطالب مرتبط

چهارمین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران توسط انجمن حشره شناسی ایران و به میزبانی دانشگاه رازی کرمانشاه از 27 تا 29 شهریور ماه سال جاری برگزار خواهد گردید. ریاست ...
. سومین کنگره بین المللی حشره شناسی ایران (3rd Iranian International Congress of Entomology (2019...
افزایش دما در تابستان امسال باعث طغیان جمعیت آفات و انتقال بیماری‌ها نه تنها در ایران که در بسیاری از نقاط جهان شده است این افزایش کم سابقه دمای هوا باعث افزایش فعالیت و زاد ...
No Thoughts on درگذشت عضو هیات علمی و مدیر گروه حشره شناسی دانشگاه تربیت مدرس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>