پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, هرمزگان  »   کشاورزان سم را از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند/خرید و فروش اینترنتی ممنوع است
24 مهر 1400 , ساعت 16:09

کشاورزان سم را از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند/خرید و فروش اینترنتی ممنوع است

کشاورزان سم را از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند/خرید و فروش اینترنتی ممنوع است

مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی هرمزگان با ذکر این نکته که سموم تقلبی در فضای مجازی هرمزگان به فروش می‌رسد تاکید کرد: کشاورزان هرمزگانی سم را از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند.

سیدعبدالرضا اشرف منصوری گفت: سموم تقلبی کشاورزی بدون رعایت موارد قانونی و اقدامات نظارتی سازمان حفظ نباتات تولید می‌شوند و در استان هرمزگان به صورت اینترنتی در سایت‌ها و فضای مجازی به فروش می‌رسد.

وی افزود: تبلیغ و خرید و فروش سموم آفات کشاورزی در فضای مجازی و به صورت اینترنتی ممنوع است و کشاورزان باید برای خرید سموم مورد نیاز خود به فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز سازمان جهاد کشاورزی مراجعه کنند تا گرفتار افراد سودجو و فرصت‌طلب نشوند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: در صورت مشاهده هر نوع تبلیغ و خرید و فروش سموم دفع آفات نباتی در فضای مجازی و سایت‌های اینترنتی، متخلفان به مراجع قضائی معرفی خواهند شد.

اشرف‌منصوری افزود: داشتن برچسب فارسی، تاریخ تولید و انقضا و شماره ثبت از مهم‌ترین راه‌های تشخیص سم اصلی از تقلبی است.

وی گفت: سموم غیرمجاز و تقلبی، نه تنها کمکی به مبارزه با آفات و بیماری‌های محصولات کشاورزی نمی‌کند بلکه اثرات منفی داشته و از نظر مالی نیز خسارت‌های فراوانی به آن‌ها وارد می‌کند.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: فروشگاه‌های عرضه سم برای تأمین سموم در سامانه مونیتورینگ سازمان حفظ نباتات کشور به نشانی www.PPO.IR نام نویسی کنند.

مطالب مرتبط

No Thoughts on کشاورزان سم را از فروشگاه‌های مجاز تهیه کنند/خرید و فروش اینترنتی ممنوع است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>