پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   برگزاری جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی + عکس
7 آذر 1400 , ساعت 9:48

برگزاری جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی + عکس

جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز قهوه ای گوجه فرنگی روز شنبه 6 آذرماه سال جاری در سالن جلسات کتابخانه مرکزی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برگزار گردید.

جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز قهوه ای میوه گوجه فرنگی روز شنبه ۶ آذرماه سال جاری در سالن جلسات کتابخانه مرکزی موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور برگزار گردید.

در ابتدای جلسه دکتر جعفری رییس موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، توضیحاتی درخصوص علت تشکیل این جلسه و اهمیت بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی داد. سپس دکتر جوادی، معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، بر اهمیت تحقیقات و لزوم توجه بیشتر به آن تاکید نمود و گفت با توجه به اهمیت بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی دستور تشکیل این جلسه داده شد.

سپس دکتر بنانج رییس بخش تحقیقات ویروس شناسی موسسه ضمن بیان توضیحات مبسوطی از روند پیدایش این ویروس در جهان، علایم، نحوه خسارت و راه‌های انتقال آن و فعالیت‌های انجام گرفته در موسسه تحقیقات گیاه پزشکی کشور، پیشنهاداتی برای کنترل و مدیریت بیماری از جمله جلوگیری از ورود بذر آلوده، حذف کامل بقایای گیاهی و علف‌های هرز و… ارائه داد.

در ادامه، حاضرین گزارشی از فعالیت هایی که تاکنون در موسسات ذیربط و سازمان حفظ نباتات صورت گرفته است، را ارائه داده و مشکلات و مسایل موجود به بحث و بررسی گذاشته شد.

در این جلسه در نهایت مقرر گردید، با توجه به تفاوت اقدامات در مزارع و گلخانه ها، در گلخانه ها اقدامات کنترلی و درمانی و در مزارع اقدامات پیشگیرانه برای مدیریت این بیماری صورت گیرد. با توجه به گزارش آلودگی به این ویروس در کشورهای مجاور، نتایج و اقدامات انجام شده توسط سایر کشورها به ویژه اقداماتی که در زمینه ضدعفونی بذور صورت گرفته، بررسی و به کار گرفته شود.

همچنین تعیین یک کارگروه ویژه با محوریت موسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور، بخش تحقیقات ویروس شناسی این موسسه و مشارکت اعضای حاضر در جلسه و بازنگری دستورالعمل های موجود، تهیه و تدوین یک دستورالعمل واحد و کاربردی، تصویب هر چه سریعتر پروژه‌های پیشنهادی با توجه به اعلام آمادگی معاونت قرنطینه سازمان حفظ نباتات برای همکاری مورد تاکید قرار گرفت.

با تاکید معاون پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی مقرر شد، در یک روز معین وبینار ترویجی برای بیماری ویروس روگوز گوجه فرنگی جهت آگاهی رسانی در سطح کشور نیز برگزار گردد.

به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات گیاهپزشکی کشور، در این جلسه مهندس حسین برهان معاونت دفتر امور سبزی و گیاهان جالیزی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر معصومه فرجی رییس گروه و دکتر یداله علی پور مدیرکل دفتر پایش سازمان حفظ نباتات؛ دکتر مسعود نادرپور از موسسه تحقیقات ثبت و گواهی بذر و نهال، دکتر مهدی آقابیگی از پژوهشکده سبزی و صیفی نیز حضور داشتند.

.

جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی
جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی
جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی
جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی
جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی
جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی
جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات گیاهی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به مشاهده بیماری بادزدگی در مزارع سیب زمینی استان به کشاورزان برای از بین بردن و پیشگیری از این بیماری توصیه‌هایی کرد....
اولين جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری ویروسی روگوز قهوه ای میوه گوجه فرنگی به رياست دکتر رنجبر اقدم رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در سالن میلاد سازمان برگزارشد. اين نشست ...
جمهوری آذربایجان اعلام کرد محموله‌های فلفل آلوده به بیماری ویروس چروکیدگی قهوه ای (ویروس روگوز قهوه ای میوه گوجه فرنگی) که از ایران وارد این کشور شده بود را کاملا از بین برده ...
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در جلسه بررسی صادرات محصولات گلخانه‌ای گفت: اصفهان در زمینه تولیدات گلخانه‌ای فعالیت خوبی دارد. رئیس زاده ادامه داد: امروز محصول فلفل ...
No Thoughts on برگزاری جلسه مشترک بررسی بیماری ویروسی روگوز گوجه فرنگی + عکس

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>