سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران, تهران  »   افتتاح كارخانه زیست مهارگر میكروبی در شهرستان شهریار
8 آذر 1400 , ساعت 19:22

افتتاح کارخانه زیست مهارگر میکروبی در شهرستان شهریار

سومین کارخانه تولید زیست مهارگر میکروبی کشور با حضور مدیر کنترل بیولوژیک و غیرشیمیایی سازمان حفظ نباتات کشور و رئیس بخش کنترل بیولوژیک موسسه تحقیقات گیاهپزشکی و تعدادی از مسئولان شهرستان شهریار در روز دوشنبه ۸ آذر ماه ۱۴۰۰ در شهرک صنعتی شهید سلیمانی شهرستان شهریار به بهره برداری رسید.

رضایی احمد آبادی مدیر کنترل بیولوژیک و غیرشیمیایی سازمان حفظ نباتات کشوردر حاشیه این مراسم اظهار داشت: شرکت دانش بنیان رویان تیسان سبز در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ موفق به اخذ تاییدیه مصرف و مجوز تولید زیست مهارگر پارس باسیل مبتنی بر باکتری باسیلوس ولزنسیس به عنوان اولین زیست مهار گر تولید داخل علیه بیماری های قارچی برای کنترل بیماری فوزاریوم گوجه فرنگی در کشور شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات، این کارخانه بعد از اخذ مجوز تولید به ظرفیت ۵۴۰ تن در سال در زمینی به مساحت ۱۷۰۰ متر مربع در مدت کمتر از دو سال به بهره برداری رسید و در حال حاضر به طور مستقیم برای ۱۰ نفر اشتغال زایی داشته است و در عرض یک سال آینده ظرفیت تولید آن به ۲۰۰۰ تن قابل افزایش است. این شرکت علاوه بر تامین نیاز داخل در حال حاضر از چند کشور متقاضی خرید این محصول دانش بنیان را دارد.

.

مطالب مرتبط

No Thoughts on افتتاح کارخانه زیست مهارگر میکروبی در شهرستان شهریار

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>