پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی خرید خدمات كارشناسی در سال 1401
10 آذر 1400 , ساعت 14:25

جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی خرید خدمات کارشناسی در سال ۱۴۰۱

مدیر کل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات خبر داد: با توجه به عناوین ایسـتگاه های شـبکه مراقبت و پیش آگاهی پیشنهادی استان ها، برنامه در قالب خرید خدمات فنی کارشناسی به استان ها ابلاغ گردید.

پیرو ابلاغ بخشنامه خرید خدمات کارشناسی از محل یارانه، به منظور هماهنگی در اجرای عملیات، جلسه با حضور مدیر کل، معاونین و کارشناسان دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت زا و مدیران حفظ نباتات و کارشناسان ناظر استانی در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۹ به صورت ویـدیو کنفرانس برگزار گردید.

به گزارش گیاهپزشکی ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفظ نباتات، اکبر آهنگران مدیر کل دفتر پیش آگاهی سازمان حفظ نباتات در حاشیه این جلسه اظهار داشت: اعتبـارات یـارانه ای که به اسـتان تخصـیص داده می شود صرفاً در قـالب دو بخش قابـل هزینه کرد است: خرید خـدمات فنی کارشناسـی برای راه انـدازی شـبکه های مراقبت و ایسـتگاه پیش آگاهی و خریـد مواد، عوامـل بیولوژیک و تجهیزات کنترل غیرشیمیایی. همچنین مقدار اعتبار هر یک از بخش های فوق به تفکیک به استان ابلاغ می شود و ضروری است صرفاً در همان بخش هزینه شود. لذا هزینه کرد اعتبارات خارج از دو مورد فوق مجاز نمی باشد. با توجه به عناوین ایسـتگاه های شـبکه مراقبت و پیش آگاهی پیشنهادی استان ها، برنامه عملیاتی پیش بینی شده برای استان در قالب خرید خدمات فنی کارشناسی به استان ها ابلاغ گردید.

دکتر آهنگران افزود: هر کلینیک طرف قرارداد، علاوه بر ایجاد ایستگاه فوق، پایش، نظارت و پیش آگاهی محصولات زراعی، باغی و یـا گلخانه ایی، بر اساس اهمیت نوع محصول و گستردگی سـطح زیر کشت، شـدت خسارت آفات، مصرف بالای سم در محصول و احتمال وجود باقیمانده سموم در مصارف تازه خوری محصولات و با توجه ویژه به گلخانه ها، با نظر مـدیریت حفظ نباتات اسـتان، بر عهـده خواهد داشت.

مدیر کل دفتر پیش آگاهی و کنترل عوامل خسارت زا با تاکید بر ورود اطلاعات دقیق و منظم توسـط کلینیـک ها در سامانه پایش عوامل خسارت زای گیاهی این سازمان گفت: ارسال گزارش های مربوطه در قالب فرم هایی که از طرف این سازمان ارسال می شود مورد تاکیـد است و ارزیابی عملکرد از این طریق نیز انجام خواهد شد.

وی ملاک واگذاری عملیات به کلینیک های را تشریح کرد و گفت: واگذاری عملیات صرفاً به کلینیک هایی باشد که براساس فرم ارزیابی ارسال شده تحت ارزیابی قرار گرفته و بالاترین امتیاز را کسب کرده باشند. در این خصوص حسن انجام کار کلینیک در سال گذشته بسیار حائز اهمیت است.

آهنگران در پایان یاد آور شد: مدیریت حفظ نباتات اسـتان موظف است کلینیک های منتخب را به همراه نام ایسـتگاه شـبکه مراقبت و پیش آگاهی، شهرسـتان محل اجرا، نام و نام خانوادگی، کد ملی و شماره تماس مسئول فنی کلینیک و اسامی کارشـناسان به کار گرفته برای شـبکه مراقبت و IPM گلخانه را به همراه معرفی ناظر اسـتان، به منظور ثبت در سامانه جامع پایش عوامل خسارتزای گیاهی، به این سازمان اعلام نماید.

.

جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی خرید خدمات کارشناسی در سال 1401

مطالب مرتبط

طرح ملی پایش باقیمانده سموم در محصولات کشاورزی نیشابور، با موفقیت انجام شد. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور گفت: با توجه به دستور‌های ابلاغی سازمان غذا و دارو و اهمیت ...
سیزدهمین نمایشگاه ارگانیک ایران از تاریخ 22 آذر الی 30 آذر ماه 1402 در مرکز نمایشگاهی برج میلاد سالن A و B از ساعت 10 الی 20 برگزار می شود....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات در نشست اتاق کرمان، از برنامه اساسی برای مدیریت سیاه‌بازار حاکم بر آفت‌کش‌ها خبر داد که تعدد سم فروشی‌ها را نیز به‌عنوان یک مسئله مهم مدنظر قرار خواهد داد....
No Thoughts on جلسه هماهنگی برنامه عملیاتی خرید خدمات کارشناسی در سال ۱۴۰۱

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>