پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   روسیه واردات فلفل از ایران را ممنوع کرد/ سازمان توسعه تجارت پیگیری می‌کند
11 آذر 1400 , ساعت 18:34

روسیه واردات فلفل از ایران را ممنوع کرد/ سازمان توسعه تجارت پیگیری می‌کند

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: فدراسیون روسیه در نامه‌ای به رئیس گمرک داغستان تأکید کرده است واردات فلفل از ایران به دلیل آنچه نقض مکرر استانداردهای بهداشتی عنوان شده است، انجام نشود.

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران گفت: فدراسیون روسیه در نامه‌ای به رئیس گمرک داغستان تأکید کرده است واردات فلفل از ایران به دلیل آنچه نقض مکرر استانداردهای بهداشتی عنوان شده است، انجام نشود.

سیدرضا نورانی تصریح کرد: روسیه فلفل وارداتی از ایران را با ادعای‌ نداشتن گواهینامه باقیمانده سموم کشاورزی، مرجوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، وی در پاسخ به اینکه آیا ممنوعیت واردات تنها برای فلفل است یا سایر محصولات کشاورزی یا غذایی را هم در بر می گیرد؟ گفت: در این نامه که به زبان روسی نوشته شده و به فارسی ترجمه شده است، چندان غرض‌ گویا نیست اما در بخشی از نامه به فلفل اشاره شده است و در بخشی دیگر از نامه ظاهرا عنوان محصولات کشاورزی آمده است.

.

سازمان توسعه تجارت منع واردات محصولات ایران به روسیه را پیگیری می‌کند

نورانی گفت: بر اساس گفت‌‌و‌گویی که با سازمان توسعه تجارت داشتیم، موضوع منع واردات روسیه را پیگیری می‌کنند و این مسئله هر چه زودتر حل خواهد شد.

‌وی افزود: این اطلاعیه بسیار جدی است و امیدواریم صادرات برخی محصولات کشاورزی ما با کاهش مواجه نشود.‌‌

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران به مشکلات پروتکل بین ایران و سایر کشورها اشاره کرد و گفت: این پروتکل‌ها یک‌جانبه و به ضرر کشور ما است و باید مسئولان در باره اینها تصمیم و بررسی جدی انجام دهند.

وی در پاسخ به این سؤال که مگر این پروتکل‌ها با توافق کشورها انجام نمی شود؟ گفت: درست است اما برخی از این پروتکل ها مربوط به سال‌های گذشته است و باید بازنگری و بازبینی شود.

نورانی تصریح کرد: اگر قرار است روسیه در‌باره محصولات صادراتی ما اینگونه موشکافی کند و به اصطلاح با ذره بین همه چیز را بررسی کند ما هم باید در باره محصولات وارداتی از کشور آنها به‌ویژه گندم و جو اقدام متقابل‌ انجام دهیم.

به گفته رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران، برای اصلاح پروتکل‌های یک‌طرفه باید همه مسئولان ذیربط در وزراتخانه های صمت‌، سازمان توسعه تجارت‌، جهاد کشاورزی و امور خارجه ورود کنند.

مطالب مرتبط

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، تغییر شیوه نامه‌های بهداشتی کشور‌های مقصد را، عامل اصلی برگشت محصولات کشاورزی صادراتی دانست. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شاپور علایی‌مقدم در گفتگوی ...
No Thoughts on روسیه واردات فلفل از ایران را ممنوع کرد/ سازمان توسعه تجارت پیگیری می‌کند

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>