پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   گزارش های ویدئویی  »   علت افزایش قیمت آفت کش‌های کشاورزی چیست؟ + فیلم
7 آذر 1400 , ساعت 8:02

علت افزایش قیمت آفت کش‌های کشاورزی چیست؟ + فیلم

قیمت آفت کش‌های کشاورزی در یکی دو ماه اخیر، افزایش چشمگیری داشته و کار کشاورزان برای تهیه این آفت کش ها، سخت‌تر شده است.

قیمت آفت کش‌های کشاورزی در یکی دو ماه اخیر، افزایش چشمگیری داشته و کار کشاورزان برای تهیه این آفت کش ها، سخت‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ در یکی دو ماه اخیر قیمت آفت کش‌های کشاورزی بین ۳۰ تا ۱۰۰ درصد افزایش یافته و با توجه به افزایش قیمت‌های قبلی، کار کشاورزان برای تهیه این آفت کش‌ها سخت‌تر شده است.

رئیس انجمن تولیدکنندگان سموم کشاورزی این افزایش قیمت را ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه یا همان ماده موثره برای سموم تولید داخل و افزایش قیمت جهانی برای انواع وارداتی می‌داند.

در سوی دیگر رئیس سازمان حفظ نباتات می‌گوید: پس از حذف ارز دولتی سموم هنوز نرخ گذاری جدید انجام نشده و بر همین اساس قیمت‌ها در بازار ثبات ندارند.

کیخسرو چنگلوایی وعده داده که در آینده نزدیک طی جلسه‌ای با سازمان حمایت قیمت‌های جدید سموم با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه تعیین و اعلام میشوند تا بازار به ثبات برسد.

سم یکی از مواد نهاده‌های بسیار مهم در کشاورزی است که قیمت آن بر قیمت محصولات کشاورزی تاثیر مستقیم دارد و انتظار می‌رود هر چه زودتر قیمت این نهاده مهم تثبیت شود.

گزارشی از؛ آقای فرزاد آذری بقا خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما

.

مطالب مرتبط

No Thoughts on علت افزایش قیمت آفت کش‌های کشاورزی چیست؟ + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>