پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   پیگیری ها در روسیه برای رفع ممنوعیت واردات فلفل از ایران / بار فلفل کامیون های متوقف شده هر چه سریع تر باید آزمایش شود
16 آذر 1400 , ساعت 13:45

پیگیری ها در روسیه برای رفع ممنوعیت واردات فلفل از ایران / بار فلفل کامیون های متوقف شده هر چه سریع تر باید آزمایش شود

قائم مقام اتاق بازرگانی و صنعت و معاون وزیر کشاورزی روسیه در دیدار با سفیر کشورمان اعلام کردند که برای رفع مشکل محدودیت واردات فلفل از جمهوری اسلامی ایران، این موضوع را در عالی ترین سطح دولت پیگیری خواهند کرد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در نشستی با ولادیمیر پادالکا، قائم مقام اتاق بازرگانی و صنعت روسیه و معاون وزیر کشاورزی روسیه، با اشاره به محدودیت موقتی اعمال شده بر واردات فلفل از ایران، خواستار مساعدت نهادهای ذیربط روسیه برای حل هرچه سریعتر این مشکل شد.

پادالکا نیز در پاسخ اعلام کرد که این موضوع را در عالی ترین سطوح دولت روسیه پیگیری خواهد کرد تا به زودی شاهد رفع این محدودیت باشیم.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو همچنین با سرگئی لیووین، معاون همکاری بین المللی وزارت کشاورزی روسیه، درخصوص موانع ایجاد شده در زمینه صادرات فلفل از ایران به این کشور گفت وگو کرد.

در این مذاکرات، سفیر کشورمان از معاون وزیر کشاورزی روسیه درخواست کرد این مشکل هرچه زودتر رفع گردد.

لیووین، معاون وزیر کشاورزی روسیه با ابراز تاسف از مشکلی که اخیرا در این زمینه پدید آمده است گفت، وزارت کشاورزی و سرویس فدرال بهداشت دامی و گیاهی روسیه در جریان این تصمیم نبودند و با سرویس فدرال نظارت بر حقوق مصرف کنندگان که این محدودیت را ایجاد کرده است در حال گفت و گو هستند تا در سریعترین زمان ممکن موانع رفع شود.

از طرف دیگر، هادی تیزهوش تابان رئیس اتاق مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ کامیون فلفل ایران که راهی روسیه بودند در مرز ایران و آذربایجان متوقف شده‌اند گفت: هم بخش خصوصی و هم دولتی در حال پیگیری برای حل این مشکل هستند

وی به استفاده از ظرفیت سفیر ایران در مسکو اشاره کرده و گفت: پیشنهاد اتاق مشترک ایران و روسیه این است که بار کامیون‌هایی که در حال حاضر در مسیر به روسیه متوقف شده‌اند به سرعت آزمایش شوند و اگر سم مورد نظر وجود نداشته باشد و یا میزان آن کم باشد دست‌کم از آن کامیون‌ها برای صادرات به روسیه استفاده شود.

وی افزود: این راه حل کوتاه‌مدتی است اما در درازمدت آنچه را که غذا و داروی روسیه تدوین و به دستگاه‌های مرتبط جمهوری اسلامی ارسال کرده باید اجرا کنیم. امر پیچیده‌ای هم نیست و فقط کافی است یک سری استانداردها اجرایی شده و آزمایش‌های لازم انجام شود تا محصولات کشاورزی ما با همان گواهی‌های لازم راهی روسیه شوند.

مطالب مرتبط

No Thoughts on پیگیری ها در روسیه برای رفع ممنوعیت واردات فلفل از ایران / بار فلفل کامیون های متوقف شده هر چه سریع تر باید آزمایش شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>