پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   جهان  »   آلودگی بذر‌های گندم اهدایی آمریکا به سوری‌ها به نماتد + فیلم
15 آذر 1400 , ساعت 18:00

آلودگی بذر‌های گندم اهدایی آمریکا به سوری‌ها به نماتد + فیلم

مقامات وزارت کشاورزی سوریه اعلام کرده‌اند که بذرهای گندمی که اخیراً ایالات‌متحده به استان حسکه سوریه فرستاده، دارای میزان بالایی از آلودگی به نماتد (نماتد گال دانه گندم) است.

مقامات وزارت کشاورزی سوریه اعلام کرده‌اند که بذرهای گندمی که اخیراً ایالات‌متحده به استان حسکه سوریه فرستاده، دارای میزان بالایی از آلودگی به نماتد (نماتد گال دانه گندم) است.

جمال عبدالله، رئیس کمیته معاینه در آزمایشگاه دانشکده کشاورزی در استان حسکه، گفت در بررسی آزمایشگاهی که از محلول نمکی استفاده شد، محققان دریافتند مقادیر زیادی از غلات آلوده به نماتد است.
وی همچنین خاطرنشان کرد که در معاینه بصری نمونه‌ها، دانه‌های شکسته و گال‌های تیره نماتدی وجود داشت.

سعید جاجی، مدیر کشاورزی و اصلاحات کشاورزی در حسکه نیز گفت که نتایج آزمایش بذرها “فاجعه بار” است و تاکید کرد که مقادیر زیادی بذر آلوده به نماتد پیدا شده است. او هشدار داد که اگر بذرها کاشته شوند، یک بیماری همه‌گیر رخ می‌دهد.

به دنبال این مساله، وزیر کشاورزی سوریه به الحسکه رفت و در آنجا از کشاورزانی که این بذر را دریافت کردند، خواست آن را از بین ببرند.

سرلشکر غسّان خلیل استاندار حسکه هم گفت: آمریکا با توزیع بذر آلوده، به‌دنبال تروریسم کشاورزی و غذایی در سوریه است. اقدام آمریکا در ارسال بذر گندم اصلاح شده برای توزیع در میان کشاورزان استان حسکه و منطقه جزیره سوریه به صورت رایگان و به ظاهر کمک به آن‌ها جهت کاشت اراضی‌شان است، اما پشت پرده واقعی این کمک، نابودی زمین‌های آن‌ها و غیر قابل کاشت کردن این اراضی برای سال‌های متمادی است.

خلیل تاکید کرد: این آفت تنها به زمین‌های کشاورزی که در آنها کاشت بذرهای گندم اصلاح شده آمریکایی می‌شوند، آسیب نمی زند، بلکه موجب انتقال این آفت از زمینی به زمین دیگر می شود. تنها یک دانه از این بذرهای آفت زده کافی است تا مساحت گسترده‌ای از اراضی کشاورزی را آلوده کند.

آژانس USAID که اهدا کننده بذور گندم بوده و سه هزار تن بذر گندم را از عراق به استان حسکه سوریه ارسال کرده اعلام کرده که این بذور قبل از ارسال مورد آزمایش قرار گرفته اند و از استاندارد بالایی برخوردار هستند.

این آژانس اعلام کرده که در جهت کمک به افزایش تولید گندم در این مناطق که در سال جاری دچار کاهش شدید تولید گندم شدند این بذور را ارسال کرده است. این بذرها نیاز صدها کشاورز منطقه را برای تولید حدود ۳۲ هزار تن گندم در سال آینده تأمین می کند و این مقدار گندم نیاز مردم به آرد و نان و فرآورده‌های دیگر گندم برای تأمین نیازهای غذایی خانواده های سوری را برآورده خواهد کرد.

.

مطالب مرتبط

طبق برآوردها جوندگان مسئول سالانه 70 میلیون تن خسارت در غلات در سرتاسر جهان هستند و در سال 2021 طغیان موش ها به کشاورزان ایالت نیو ساوت ولز استرالیا یک میلیارد دلار خسارت ...
No Thoughts on آلودگی بذر‌های گندم اهدایی آمریکا به سوری‌ها به نماتد + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>