پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   گزارش های ویدئویی  »   صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه همچنان در هاله‌ای از ابهام
5 دی 1400 , ساعت 23:14

صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه همچنان در هاله‌ای از ابهام

در حالی که از یک ماه پیش روسیه واردات فلفل دلمه‌ای از ایران را ممنوع کرده است، ضرر تولیدکننده این محصول به دلیل این عدم صادرات, به روزانه 150 میلیارد تومان می‌رسد.

در حالی که از یک ماه پیش روسیه واردات فلفل دلمه‌ای از ایران را ممنوع کرده است، ضرر تولیدکننده این محصول به دلیل این عدم صادرات, به روزانه ۱۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

یک ماه پیش بود که روسیه واردات فلفل دلمه‌ای را از ایران بدلیل رعایت نشدن پروتکل‌های تولید ممنوع اعلام کرد.

پیمان پاک رئیس سازمان توسعه تجارت در این باره می‌گوید: از خردادماه و طی چندین مکاتبه, طرف روسی از وزارت جهاد کشاورزی ایران می‌خواهد که چهار سم را که در روسیه ثبت نشده است برای تولید فلفل دلمه‌ای بکار نبرد.

وی ادامه داد: ولی طرف ایرانی و مسئولان مربوطه بدون توجه به این مکاتبات موضوع را به اطلاع تولیدکنندگان نمی‌رسانند و در نهایت روسیه اوایل ماه گذشته واردات فلفل دلمه‌ای از ایران را ممنوع اعلام می‌کند.

حالا با اعلام این ممنوعیت و از آنجا که مقصد اصلی این محصول برای صادرات روسیه است، تولیدکنندگان دچار ضرر و زیان بسیاری شدند و محصولاتشان روی دستشان مانده است.

بلاغی رئیس انجمن صادر کنندگان محصولات سبزی و سیفی می‌گوید: روزانه حدود ۱۳۰ تن از این محصول انبار می‌شود و بخش عمده‌ای از آن نیز پس از یک هفته از بین می‌رود.

به گفته بلاغی در این شرایط موضوع خرید حمایتی این محصول از تولیدکنندگان هم مسکوت مانده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی که به روسیه سفر کرده است می‌گوید مذاکرات با طرف روسی برای حل مشکل ادامه دارد و امیدوار است که این مشکل هر چه زودتر برطرف شود

.

مطالب مرتبط

No Thoughts on صادرات فلفل دلمه‌ای به روسیه همچنان در هاله‌ای از ابهام

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>