پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, ایران  »   مهیاسازی شرایط برای از سر گیری دوباره صادرات کیوی ایران به هند + فیلم
23 دی 1400 , ساعت 13:09

مهیاسازی شرایط برای از سر گیری دوباره صادرات کیوی ایران به هند + فیلم

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور در رامسر: شرایط برای از سر گیری دوباره صادرات کیوی ایران به هند در حال مهیا است.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور با بیان اینکه صادرات محصولات گیاهی در هر کشور شرایط خاص خود را دارد گفت شرط مهم کشور هندوستان برای واردات محموله کیوی ایرانی نداشتن شپشک بود که براساس قوانین بین المللی ایران ملزم به رعایت این شرایط است.

مهدی قائمیان با اشاره به اینکه مقامات قرنطینه هندوستان آذرماه امسال محموله‌های کیوی ایرانی را به دلیل وجود شپشک برگشت داده بودند افزود: ۲۸ محموله کیوی ایرانی آلوده به شپشک بودند که چهار محموله مستقیم از ایران به هندوستان و بقیه از امارات به این کشور صادر شده بود.

او گفت : با توجه به اینکه امارات به دلیل اینکه کشاورزی ندارد، قرنطینه سختی برای واردات محصولات کشاورزی اعمال نمی‌کند برخی صادرکنندگان ترجیح می‌دادند محموله‌های کیوی ایران به هندوستان را از امارات ترانزیت کنند.

معاون قرنطینه و بهداشت گیاهی سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد: از سری گیری صادرات کیوی ایران مستلزم اجرای قوانین کشور هندوستان شامل شناسنامه دار کردن مناطق تولید کیوی و سورتینگ است.

قائمیان افزود : هم اکنون درخواست هند برای شناسه دار شدن مناطقی که کیوی در آن تولید و بسته بندی می‌شود انجام و برای سازمان قرنطینه هندوستان ارسال شده است.

او ادامه داد:هندوستان در حال بررسی این فهرست است تا مناطق مورد نظر خود را که قرار است از آنجا کیوی وارد کند کد دار کند.

سالانه ۱۲۰ تا ۱۵۰ هزار تن کیوی از ایران به خارج از کشور صادرمی شود که عمده این کیوی‌ ها در استان‌های شمالی تولید می‌شود.

.

مطالب مرتبط

اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
آفت سرخرطومی حنایی خرما بعنوان یکی از مخرب ترین آفات و ازعوامل مهم تهدید کننده امنیت غذایی در سطح جهان می باشد ودر حال حاضر یکی از آفات قرنطینه ای در ایران به ...
پاجوش‌های نخل آلوده به آفت سوسک سرخرطومی حنایی در شهرستان گراش به مقصد نرسید. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گراش از توقف و امحای ۳۸ اصله پاجوش نخل آلوده به آفت ...
رئیس جهاد کشاورزی فارس گفت: اولین گزارش مشاهده آفت برگ خوار پاییزه در استان از شهرستان داراب دریافت شده است. مجتبی دهقان پور در نشست شورای کشاورزی استان با اشاره ...
No Thoughts on مهیاسازی شرایط برای از سر گیری دوباره صادرات کیوی ایران به هند + فیلم

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>