پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران, جهان  »   آذربایجان محموله های فلفل ایرانی آلوده به ویروس را معدوم کرد
26 دی 1400 , ساعت 8:50

آذربایجان محموله های فلفل ایرانی آلوده به ویروس را معدوم کرد

جمهوری آذربایجان اعلام کرد محموله‌های فلفل آلوده به بیماری ویروس چروکیدگی قهوه ای (ویروس روگوز قهوه ای میوه گوجه فرنگی) که از ایران وارد این کشور شده بود را کاملا از بین برده است.

جمهوری آذربایجان اعلام کرد محموله‌های فلفل آلوده به بیماری ویروس چروکیدگی قهوه ای (ویروس روگوز قهوه ای میوه گوجه فرنگی) که از ایران وارد این کشور شده بود را کاملا از بین برده است.

به گزارش پایگاه خبری گیاه پزشکی ایران، بر اساس گزارش آژانس امنیت غذایی جمهوری آذربایجان (AFSA)، سه شرکت پالن، آموترید و تیسوت بصورت جداگانه از ماه نوامبر پارسال بیش از ۲۶ تن محموله فلفل از ایران وارد کرده بودند که با نمونه‌برداری و آزمایش فلفل‌ها، مشخص شد محموله ها به ویروس گیاهی خطرناک روگوز قهوه ای آلودگی داشتند.

این آژانس در خبر خود آورده که بر طبق قوانین و ضوابط مربوط به قرنطینه و بهداشت گیاهی این کشور، اگر در محموله ای ویروس مذکور یافت شود تمام محموله باید از بین برده شود. بر همین اساس محموله های دو شرکت آموترید (۷۵۰۰ کیلوگرم) و تیسوت (۷۲۰۰ کیلوگرم) معدوم شدند.

این گزارش می افزاید به رغم هشدار آژانس امنیت غذایی، در حین بازرسی مجدد از انبار شرکت پالن آذربایجان، مشخص شد این شرکت بیش از یازده تن فلفل آلوده (۱۱۶۵۷ کیلوگرم) را خودسرانه و بطور غیرقانونی وارد بازار فروش این کشور کرده که تلاش برای جمع‌آوری این محصولات از بازار ادامه دارد و علیه این شرکت نیز پرونده قضایی باز شده است.

.

توضیح: محصولات گیاهی آلوده به بیماریهای ویروسی (ویروس های گیاهی) با هدف جلوگیری از انتشار و آلوده شدن محصولات گیاهی کشور مقصد معدوم می شوند و نه به خاطر خطرات این محصولات برای سلامت مصرف کنندگان. ویروس های گیاهی خطری برای سلامتی انسان ندارند.

مطالب مرتبط

پُست قرنطینه‌ای آفات و بیماری‌های گیاهی در عنبرآبادراه اندازی شد. رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عملیات مقابله با سوسک سرخرطومی خرما را موفقیت‌آمیز اعلام کرد و گفت: اقدامات گروههای ...
سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: با پیگیری‌های مجلس و سازمان حفظ نباتات مقرر شده است ۳۰۰ نفر کارشناس گیاه پزشکی (حفظ نباتات) برای تقویت قرنطینه گیاهی به استخدام سازمان حفظ نباتات درآمده و ...
جلسه شورای مدیران سازمان حفظ نباتات کشور با حضور دکتر اعظمی، عضو و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در سالن غدیر سازمان حفظ نباتات کشور برگزار شد....
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از 2 برابر شدن صادرات ایران به روسیه در 4 ماه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد شاپور علایی‌مقدم میزان ...
۲ Thoughts on آذربایجان محموله های فلفل ایرانی آلوده به ویروس را معدوم کرد
    من
    16 Jan 2022
    3:29pm

    این خبر امروز صبح از تمام سایت های ایرانی سانسور و پاک شده است …

      گیاهپزشکی ایران
      16 Jan 2022
      6:20pm

      این خبر توسط سایتهای خبری دیگر منتشر نشده است

      پایگاه خبری گیاه پزشکی ایران مستقیما خبر را از وبسایت آژانس امنیت غذایی جمهوری آذربایجان نقل قول کرده است

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>