واحد کنترل کیفیت محصولات گلخانه‌ای در استان‌ها راه‌اندازی می‌شود

گلخانه فلفل دلمه ای

چاپ

مدیر دفتر تولید محصولات گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی گفت: واحد کنترل کیفیت تولید محصولات گلخانه‌ای در همه استان‌های کشور راه‌اندازی می‌شود.

تقوی ۲۶ دی در جریان بازدید از طرح‌های توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای در مغان اظهار کرد: بزرگترین شهرک گلخانه‌ای کشور به مساحت یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار در استان اردبیل و منطقه حاصلخیز مغان در حال اجراست که در بخش‌های مختلف تولید محصولات نیز آغاز شده است.

وی استان اردبیل را قطب تولید محصولات سبزی، صیفی و جالیزی اعلام کرد و گفت: این ظرفیت به تولید محصول و تأمین نیاز داخلی و صادرات محصولات متنوع به خارج از کشور نیز منجر شده است.

مدیر دفتر تولید محصولات گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: در قالب طرح ساماندهی تولید محصولات سالم و ارگانیک سعی بر این است تا این شهرک‌ها و مجتمع‌های گلخانه‌ای، تولید محصولات به نحوی باشد تا امکان صادرات آن با برند مشخص و بسته‌بندی مطلوب به انجام برسد.

تقوی راه‌اندازی واحد کنترل کیفی محصولات گلخانه‌ای را در استان‌های مختلف یادآور شد و افزود: با همکاری نظام مهندسی کشاورزی استان و مدیران توانمند جهاد کشاورزی با هدف رصد سلامت محصول واحد کنترل کیفی محصولات گلخانه‌ای راه‌اندازی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: در قالب این واحد سعی بر این است تا نظارت‌ها بر محصول و صدور استانداردهای لازم در این زمینه با تأییدیه مشخص به انجام رسیده و امکان صادرات محصول با رعایت الزامات فراهم آید.

تقوی اضافه کرد: امیدواریم در همه شهرک‌ها و مجتمع‌های گلخانه‌ای شرایط راه‌اندازی واحد کنترل کیفیت فراهم آید تا ما بتوانیم به بهبود تولید و تقویت نظام صادراتی در این بخش با برنامه‌ریزی‌ها و هدف‌گذاری درست دست پیدا کنیم.

مدیر دفتر تولید محصولات گلخانه‌ای وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: به هیچ وجه اجازه خروج محصول از مجموعه‌های گلخانه‌ای را بدون دریافت استانداردهای لازم نخواهیم داد تا زمینه بهبود فرآیند تغذیه و همچنین ایمنی بیشتر در این بخش فراهم آید.