پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   رایزنی امیر عبداللهیان و لاوروف درباره صادرات فلفل دلمه ای ایران به روسیه
27 دی 1400 , ساعت 8:10

رایزنی امیر عبداللهیان و لاوروف درباره صادرات فلفل دلمه ای ایران به روسیه

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در گفت وگوی تلفنی بر حل مشکل صادرات برخی اقلام کشاورزی ایران به روسیه تاکید کردند.

وزرای خارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه در گفت وگوی تلفنی بر حل مشکل صادرات برخی اقلام کشاورزی ایران به روسیه تاکید کردند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در این گفتگوی تلفنی ضمن ابراز خرسندی از سفر قریب الوقوع دکتر رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران به روسیه اعلام کرد، همه ترتیبات لازم برای انجام این سفر صورت پذیرفته است.

طرفین این سفر را تحول مهمی در روابط دو کشور و فرصت خوبی برای گسترش و تعمیق روابط توصیف کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در خصوص مشکل پیش آمده در زمینه صادرات یکی از اقلام کشاورزی ایران به روسیه که اکنون به دلیل برخی تشریفات اداری با مشکل مواجه شده، بر ضرورت تسریع در حل و فصل موضوع تاکید کرد.

وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ، ضمن تصریح بر فنی بودن مشکل پیش آمده، اظهار داشت، موضوع از طریق نهادهای ذیربط در حال پیگیری و حل و فصل می‌باشد.

وی تصریح کرد که بر اساس توافقات موجود، واردات و صادرات اقلام کشاورزی میان دو کشور به صورت طبیعی جریان دارد و برای حل مشکل واردات فلفل دلمه از ایران نیز جهات ذیربط دو کشور در حال هماهنگی اند و فردا نیز بصورت وبیناری مباحث فنی را مطرح و حل و فصل خواهند کرد.

مطالب مرتبط

شاهپور علایی مقدم، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با روسیه برای صادرات محصولات کشاورزی توافقات خوبی صورت گرفته، که میتواند فرصت مناسبی برای جهش خوبی برای صادرات ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی در نامه ای به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها با اشاره به ممنوعیت استفاده از كنه كش بروموپروپیلات در فلفل های صادراتی به كشور فدرال ...
مشاور رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به ۱۱ محصول گلخانه‌ای، باغی و زراعی در سامانه سماک بارگذاری شده است و تولیدکنندگان برای صادرات محصول خود ملزم به ثبت نام ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از این به بعد تمام اطلاعات محصول و روند فراوری و صادرات آن در سامانه سماک ثبت می شود. علایی مقدم در حاشیه همایش ...
No Thoughts on رایزنی امیر عبداللهیان و لاوروف درباره صادرات فلفل دلمه ای ایران به روسیه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>