پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, استان ها, ایران, همدان  »   آفت زدایی بیش از 173 هزار هکتار از اراضی همدان علیه سن غلات
17 خرداد 1395 , ساعت 15:19

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اعلام کرد:

آفت زدایی بیش از ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی همدان علیه سن غلات

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: 173 هزار و 760 هکتار از اراضی مزارع گندم استان همدان در دو مرحله علیه سن مادر و پوره آفت زدایی و مبارزه شده است.

شهرام پیشه ور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این مقدار ۱۰۱ هزار و ۴۸۶ هکتار سطح نهایی مبارزه با سن مادر و ۷۲ هزار و ۲۷۴ هکتار سطح مبارزه با پوره سن می باشد.
وی تصریح کرد: این میزان مقابله ، مورد ارزیابی رئیس سازمان حفظ نباتات کشور و از نزدیک این هیات از روند مبارزه با پوره سن روستاهای شهرستانهای همدان و بهار بازدید کردند.
وی ادامه داد: این هیات در بازدید خود از نزدیک نحوه مبارزه با سن غلات استان را مورد ارزیابی قرار دادند و نحوه اجرای عملیات مباره با سن در استان را مطلوب ارزیابی کرده و توصیه های لازم را نیز برای اجرای هر چه بهتر عملیات مبارزه با سن را ارائه کردند.
پیشه ور از همه کشاورزان بویژه غله کاران خواست با مبارزه همگانی و به موقع با پوره سن ضمن افزایش عملکرد، کیفیت گندم و جو تولیدی خود را نیز افزایش دهند.
وی ادامه داد: استان همدان با داشتن رتبه ۶ در تولید گندم کشور یکی از قطب های اثر گذار در به خودکفایی رسیدن تولید این محصول محسوب می شود.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی همدان نیز گفت: سطح زیر کشت گندم آبی در استان در سال زراعی ۹۴- ۹۵ حدود ۸۰ هزار و ۶۰۰ هکتار بوده است و تولید ۳۶۴ هزار و ۵۰۰ تن گندم در این سطح پیش بینی می شود.
امیر لاهوتیان با بیان اینکه سطح زیر کشت گندم دیم ۳۲۲ هزار و ۸۲۰ هکتار با پیش بینی تولید ۲۷۶ هزار ۷۰۰ تن گندم می باشد ادامه داد: سال گذشته ۴۱۶ هزار هکتار از مزارع استان همدان زیر کشت گندم رفت که به دلیل خشکسالی میزان تولید ۴۵۰ هزار تن بوده است که ۳۰۰ هزار تن توسط توسط دولت خریداری شد.
وی با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم در سال جاری ۴۲۰ هزار تن است ادامه داد: امسال با توجه به شرایط مطلوب بارندگی و عملکرد مناسب گندم آبی و دیم، پیش بینی می شود میزان خرید گندم از ۴۲۰ هزار تن در استان فراتر رود.
وی تصریح کرد: بیش از ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی استان که پتانسل اجرای آبیاری تحت فشار را دارند حدود ۷۸ درصد مجهز به سامانه آبیاری بارانی است.
سالانه ۹۱۸ هزار هکتار از اراضی استان همدان زیرکشت محصولات کشاورزی می‌رود که از این مقدار ۲۶ درصد کشت آبی و ۷۴ درصد نیز کشت دیم است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on آفت زدایی بیش از ۱۷۳ هزار هکتار از اراضی همدان علیه سن غلات

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>