جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   دومین مانور كنترل كیفیت آفتكش‌ها برگزار می‌شود / عرضه سموم کشاورزی در فضای مجازی رصد می شود
2 اسفند 1400 , ساعت 13:35

دومین مانور کنترل کیفیت آفتکش‌ها برگزار می‌شود / عرضه سموم کشاورزی در فضای مجازی رصد می شود

دومین مانور کنترل کیفیت سموم کشاورزی در راستای تولید محصول سالم و حفظ سلامت جامعه به زودی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

دومین مانور کنترل کیفیت سموم کشاورزی در راستای تولید محصول سالم و حفظ سلامت جامعه به زودی در سراسر کشور برگزار می‌شود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر آفتکش‌های سازمان حفظ نباتات کشور با اعلام این مطلب گفت: اکیپ‌های مشترک فنی – نظارتی کار بررسی و نظارت بر کیفیت سموم فروشگاه‌ها در کل کشور را انجام می‌دهند ضمن آن که در فضای مجازی نیز رصد خواهند شد.

سید جواد نوروزیان افزود: در صورت دریافت گزارش از استان‌ها یا افراد حقیقی و حقوقی در مورد عرضه سموم کشاورزی در فضای مجازی، موضوع را پی‌گیری می‌کنیم.

وی هدف از اجرای مانور کنترل کیفیت سموم کشاورزی را ناامن کردن فضا برای فروش سموم غیرمجاز در کشور دانست و تاکید کرد که این نظارت مستمر خواهد بود.

.

کشف ۴ هزار کیلوگرم آفتکش تقلبی

نوروزیان بیان داشت: در نخستین مانور کنترل کیفیت سموم کشاورزی که در آبان امسال برگزار شد، ۴ هزار کیلوگرم آفتکش تقلبی و قاچاق از فروشگاه‌های سموم کشف و ۳۰۰ پرونده تخلف در مراجع قضایی تشکیل شد.

وی اظهار داشت: در مانور آبان ماه ۶۰۰ اکیپ مشترک فنی- نظارتی متشکل از نمایندگان وزارت صمت، سازمان تعزیرات، کارشناسان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و حراست سازمان‌های جهاد کشاورزی شرکت داشتند.

مدیر کل دفتر آفتکش‌های سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: این سازمان تلاش می‌کند وظیفه نظارتی‌اش را گسترش دهد.

وی خاطرنشان کرد: اکیپ‌های فنی- نظارتی به صورت هفتگی از فروشگاه‌های سموم کشاورزی سراسر کشور بازدید و گزارش اقدامات خود را به این سازمان ارسال می‌کنند و اگر تخلفی در محدوده جغرافیایی استان دیده شود با آن برخورد می‌شود.

نوروزیان خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۷ هزار اکیپ مشترک بازرسی تشکیل و بیش از ۳۱ هزار مورد بازدید از فروشگاه‌های آفتکش صورت گرفت.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۶ هزار اکیپ مشترک فنی نظارتی تشکیل و نزدیک به ۳۰ هزار مورد بازدید از فروشگاه‌های آفتکش انجام و ۲۵۰ فروشگاه متخلف پلمپ شد.

مدیرکل دفتر آفتکش‌های سازمان حفظ نباتات اذعان داشت: ضروری است برای سلامت جامعه در خرید و فروش سموم کشاورزی ضوابط و مقررات به طور دقیق رعایت شود.

مطالب مرتبط

سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، شکل‌گیری نهضت مردمی و ممنوعیت انتقال پاجوش‌ را راهکار اصلی مبارزه با آفت خطرناک سوسک سرخرطومی درختان نخل دانست و گفت: برخی مواقع اعتبار برای مبارزه نیاز نیست ...
اولین نشست همکاری های کشاورزی ایران و هند با حضور مریم جلیلی مقدم سرپرست سازمان حفظ نباتات کشور، خانی نوذری معاون توسعه بازرگانی وزارت جهادکشاورزی و زهرا جلیلی مقدم مدیر کل دفتر امور ...
مدیرکل دفتر پیش‌آگاهی و کنترل عوامل خسارتزای سازمان حفظ نباتات کشور گفت: با همکاری مشترک سازمان حفظ نباتات و سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، صدور نسخه گیاهپزشکی الکترونیکی از طریق سامانه ...
دهمین نمایشگاه تخصصی نهاده های کشاورزی تهران روز دوشنبه یازدهم دی ماه 1402 در محل نمایشگاه های بین المللی ایران مال در تهران آغاز به کار کرد. در مراسم افتتاح ...
No Thoughts on دومین مانور کنترل کیفیت آفتکش‌ها برگزار می‌شود / عرضه سموم کشاورزی در فضای مجازی رصد می شود

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>