جمعه, ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, ایران  »   تولید 28 هزار تن آفت کش در کشور / راه اندازی سامانه مانیتورینگ نهال از اسفند ماه
4 اسفند 1400 , ساعت 12:06

تولید ۲۸ هزار تن آفت کش در کشور / راه اندازی سامانه مانیتورینگ نهال از اسفند ماه

رییس سازمان حفظ نباتات کشور، از تولید ۲۸ هزار تن انواع سموم و آفت کش‌ها توسط کارخانجات داخلی خبر داد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور، از تولید ۲۸ هزار تن انواع سموم و آفت کش‌ها توسط کارخانجات داخلی خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، دکتر شاهپور علایی‌مقدم درباره میزان تولید و نیاز کشور به سموم و آفت‌کش‌ها گفت: سالانه ۳۵ هزار تن نیاز کشور به انواع سموم و آفت‌کش‌هاست که از این مقدار ۷ هزار تن سم آماده وارد و ۲۸ هزار تن نیز به صورت فرموله شده توسط کارخانه‌های داخلی تولید می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۸۰ کارخانه و کارگاه تولید سم در کشور افزود: ۹۸ درصد وابستگی کشور به ماده موثره سموم، از خارج تهیه می‌شود.

علایی‌مقدم تصریح کرد: نظارت سازمان حفظ نباتات در طول برنامه ششم توسعه، موجب شد تا ۲۸ هزار تن سموم براساس استانداردها، تاییدیه و گواهی موسسه تحقیقات گیاهی کشور، تولید شود که این دستاورد بزرگی، برای سازمان حفظ نباتات کشور است.

.

راه‌اندازی سامانه‌های مانیتورینگ نهال و سامانه سماک از اسفند ماه

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، از راه اندازی “سامانه‌های مانیتورینگ نهال و سامانه سماک ” از اسفند ماه در کشور خبر داد.

علایی مقدم گفت: سالانه در کشور بیش از ۱۰۰ میلیون نهال تولید می‌شود که تنها ۵۰ درصد این نهال‌ها تحت نظارت سازمان نباتات است.

وی اضافه کرد: طبق قانون، سازمان حفظ نباتات، مسئول نظارت بر جابجایی هرگونه اندام گیاهی و به ویژه نهال است در حالی که تعداد نهالستان‌ها و باغ مادری تولید نهال در کشور کم است، با این وجود نظارت مشخصی بر تولید و توزیع آن وجود ندارد، اما با راه‌اندازی سامانه مانیتورینگ نهال، می‌توان از انتشار بیشتر آفات، بیماری و تولید نهال‌های نامرغوب جلوگیری کرد.

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور همچنین با اشاره به راه‌اندازی و آغاز فعالیت سامانه سماک با هدف تولید محصولات سالم و صادراتی گفت: از اسفند ماه این سامانه فعالیت خود را آغاز کرده و در اولویت نخست برای صادرات به روسیه و دیگر مقاصد صادراتی، بستر‌های تولید و صادرات فراهم شده است.

مطالب مرتبط

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور در جلسه شورای مدیران حفظ نباتات کشور گفت: دبیرخانه روتردام باید در سازمان ایجاد شود و مصوبات و سایر امور و همکاری در چهارچوب کنوانسیون روتردام به جد ...
مدیرکل دفتر آفت‌کش‌های سازمان حفظ نباتات کشور گفت: در دو ماهه اخیر در حوزه آفت‌کش‌های آماده مصرف، تعداد ۱۴۲ مجوز با وزنی حدود هزار و ۸۷ تن و در ماده موثره تکنیکال هم ...
رییس سازمان حفظ نباتات کشور از آزاد شدن صادرات آفت کش ها خبر داد. دکتر شاهپور علایی مقدم رییس سازمان حفظ نباتات کشور در دیدار با اعضای انجمن تولید کنندگان ...
No Thoughts on تولید ۲۸ هزار تن آفت کش در کشور / راه اندازی سامانه مانیتورینگ نهال از اسفند ماه

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>