پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, استان ها, ایران, همدان  »   مبارزه با سن غلات در 16 هزار هکتار از اراضی گندم و جو در رزن
17 خرداد 1395 , ساعت 14:37

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی همدان:

مبارزه با سن غلات در ۱۶ هزار هکتار از اراضی گندم و جو در رزن

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی همدان از مبارزه با سن پوره و مادر در سطح 16 هزار و 502 هکتار از اراضی گندم و جو در شهرستان رزن خبر داد.

شهرام پیشه‌ور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در روز جمعه با وجود تعطیلی رسمی جلسه مبارزه با سن غلات شهرستان رزن برگزار شد، اظهار کرد: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیران حفظ نباتات و زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان، روسای ادارات تولیدات گیاهی و ترویج، مسؤولان واحدهای حفظ نباتات، مکانیزاسیون و روسای مراکز جهاد کشاورزی شهرستان رزن در این جلسه حضور داشتند.

وی به ارزیابی مبارزه با سن غلات در شهرستان رزن اشاره کرد و افزود: تاکنون در سطح ۱۶ هزار و ۵۰۲ هکتار از اراضی زراعی گندم و جو شهرستان رزن با سن پوره و سن مادر مبارزه شده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه از ۱۶ هزار و ۵۰۲ هکتار در ۱۳ هزار و ۲۷۹ هکتار اراضی گندم و جو علیه سن مادر مبارزه شده است، افزود: همچنین در ۳ هزار و ۲۲۳ هکتار از اراضی جو و گندم با سن پوره مبارزه شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد در مدت باقی مانده تا پایان زمان مبارزه با سن پوره سن، عوامل اجرایی شهرستان رزن نسبت به مبارزه با سن غلات اهتمام داشته باشند.

پیشه‌ور با بیان اینکه کارشناسان مستقر در مراکز جهاد کشاورزی با بازدید مستمر از مزارع، باید توصیه‌های لازم را به کشاورزان داشته باشند، تاکید کرد: کارشناسان باید مزارع آلوده به پوره سن را شناسایی کرده و اقدام به برنامه‌ریزی لازم برای مبارزه بهنگام و همگانی با این آفت را داشته باشند.

وی با بیان اینکه سن مادر از جوانه مرکزی گندم تغذیه می‌کند، افزود: سن پوره نیز با وارد کردن ماده‌ای در دانه گندم، کیفیت محصول را پایین می‌آورد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط

جهادکشاورزی آذربایجان غربی هشدار داد: اقدامات لازم برای جلوگیری از وارد شدن خسارت به محصولات راهبردی و کاهش سن زدگی گندم انجام شود. معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: مبازره با آفات سن و شته در مزارع غلات و کلزا از اسفندماه آغاز شده و تا نیمه خرداد ماه ادامه دارد....
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در خصوص گسترش عوامل بیماری زای برگی در ارتباط با گندم و جو هشدار داد. مرتضی فتاحی گفت: از آنجایی که شرایط ...
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان ورامین گفت: عملیات اجرایی مبارزه با علف‌های هرز در مزارع غلات شهرستان ورامین آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، هاتف ممیزی اظهار داشت: در سال ...
No Thoughts on مبارزه با سن غلات در ۱۶ هزار هکتار از اراضی گندم و جو در رزن

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>