پنجشنبه, ۰۹ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, خوزستان  »   شناسایی 170 واحد غیر مجاز فروش سم کشاورزی در دزفول
18 خرداد 1395 , ساعت 12:40

رییس اتاق اصناف دزفول خبر داد:

شناسایی ۱۷۰ واحد غیر مجاز فروش سم کشاورزی در دزفول

رییس اتاق اصناف دزفول از شناسایی 170 واحد غیر مجاز فروش انواع سم کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گیاهپزشکی ایران (ippn.ir) محمدکاظم خدایی نژاد روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این واحدها اقدام به فروش سموم غیربهداشتی، غیراستاندارد و قاچاق می نمایند.
رییس اتاق اصناف شهرستان دزفول تعداد واحدهای مجاز فروش سموم کشاورزی را بالغ بر ۱۰۰ واحد برآورد کرد و گفت: تعداد واحدهای غیرمجاز فروش سموم کشاورزی در دزفول از تعداد واحدهای مجاز پیشی گرفته است.
وی حجم سموم غیراستاندارد در شهرستان دزفول را بسیار زیاد ارزیابی کرد و گفت: حجم بالای این سموم غیر بهداشتی استفاده شده در مزارع کشاورزی موجب به چالش کشیده شدن سلامت محصول های کشاورزی دزفول شده است.
رییس اتحادیه اصناف دزفول خواستار برخورد جدی با واحدهای غیرمجاز فروش سم کشاورزی در دزفول شد و افزود: تلاش اتحادیه اصناف ساماندهی این واحدهاست تا در چارچوب قانون و مقررات بهداشتی عمل کنند.
خدایی خاطر نشان کرد: چنانچه واحدهای فروش غیرمجاز سم الزام های قانونی را رعایت کنند پروانه کسب برای آنها صادر و در غیر این صورت مغازه آنها پلمب می شود.
این فروشگاه ها که در نقاط مختلف شهرستان دزفول پراکنده اند سموم مورد نیاز کشاورزان سایر شهرها و برخی استان های همجوار را نیز تامین می کنند.
برخی از این مراکز اقدام به عرضه سم هندی غیر مجاز و غیر استاندارد می نمایند.
معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول نیز در آخرین نشست شورای سلامت و امنیت غذایی دزفول در اسفند ماه پارسال با ابراز نگرانی از فعالیت مراکز غیر مجاز عرضه سم کشاورزی در این شهرستان گفت: با توجه به تاثیر منفی سموم کشاورزی بر روی سلامت انسان باید نسبت به تعطیلی مراکز عرضه غیر مجاز سموم کشاورزی در این شهرستان اقدام شود.
مهدیه توکلی افزود: باید اقدام جدی در رابطه با حل مشکل مصرف سم و کود شیمیایی در مزارع کشاورزی صورت گیرد.
وی همچنین هشدار داد در صورتیکه اقدامی در رابطه با صدور مجوز برای مراکز عرضه سموم کشاورزی در شهرستان دزفول صورت نگیرد شورای سلامت و امنیت غذایی با اخذ حکم قضایی وارد عمل شده و نسبت به پلمب این مراکز غیر مجاز اقدام خواهد کرد.
در شهرستان دزفول سالانه ۲ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید می شود.

مطالب مرتبط

بیش از ۹۰ فروشندگی عرضه نهاده‌های کشاورزی در قائم شهر پایش شد. مدیر جهاد کشاورزی قائم شهر با اشاره به پایش ۹۶ فروشگاه سموم نباتی کشاورزی در این شهرستان، گفت: ...
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: در زمان حاضر ۱۰ درصد آفت کش‌های نباتی تولیدی کشور در این استان فرموله می‌شود که با بهره برداری از یک مگا پروژه جدید ...
کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند . به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان کشاورزان گلستانی از عملکرد نامناسب سموم در مزارع گلایه دارند و خواستار توجه ...
داروخانه‌های گیاهپزشکی در فارس مجاز به فروش سموم بدون نسخه به بهره برداران نخواهند بود. رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: با دستور استاندار فارس و ...
No Thoughts on شناسایی ۱۷۰ واحد غیر مجاز فروش سم کشاورزی در دزفول

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>