سه شنبه, ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
»   اخبار, اخبار ایران, استان ها, گلستان  »   آماده باش ۵۲ كارشناس گیاهپزشكی برای پایش مگس میوه مدیترانه‌ای
20 تیر 1401 , ساعت 10:30

آماده باش ۵۲ کارشناس گیاهپزشکی برای پایش مگس میوه مدیترانه‌ای

مدیر حفظ نباتات استان گلستان از آماده باش ۵۲ کارشناس گیاهپزشکی برای پایش مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ های غرب استان خبر داد.

مدیر حفظ نباتات استان گلستان از آماده باش ۵۲ کارشناس گیاهپزشکی برای پایش مگس میوه مدیترانه‌ای در باغ های غرب استان خبر داد.

کیانوش حق نما گفت: نقشه‌های پیش آگاهی نشان می‌دهد مگس میوه مدیترانه‌ای یک ماه زودتر از زمان موعد در باغ‌های غرب استان مشاهده شده است.

وی افزود: در حال حاضر شبکه مراقبتی در استان تشکیل شده است و ۵۲ کارشناس بخش خصوصی در اماده باش هستند و به باغ‌های استان سرکشی می‌کنند.

مدیر حفظ نباتات استان گلستان گفت: در حال حاضر باغ‌های هسته دار به این آفت دچار شده اند و باغداران توجه کنند برای محصولاتی که در حال برداشت است تله‌های پیش آگاهی جانمایی کنند.

حق نما میگوید: در این مرحله نیاز است در هر هکتار باغ دو تا سه تله نصب شود و اگر میانگین مگس‌های شکار شده در تله‌ها به سه عدد برسد لازم است باغدار در هر هکتار از باغش ۷۰ تله نصب کند.

حق نما می‌گوید: اگر محصول باغی در حال برداشت است باغدار باید عملیات طعمه پاشی انجام دهد یعنی پروتئین جلب کننده مگس را با دز پایین به تاج درخت با قطر یک متر بپاشد.

او گفت: این کار باید به صورت هفتگی تکرار شود تا مشاهده مگس میوه مدیترانه‌ای به زیر دو مورد در هر تله برسد.

حق نما گفت: در باغ‌های که هنوز زمان برداشت میوه شروع نشده است ۲۵تا ۳۰ روز قبل از برداشت میوه باید اقدامات پیش آگاهانه با نصب تله در باغ‌ها انجام شود و اگر در این مدت زمان مشاهده مگس میوه مدیترانه‌ای بیش از سه عدد در هر تله بود عملیات کاور اسپری یا سمپاشی انجام می‌شود. این کار تا زمان برداشت میوه و تازه خوری محصول مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مدیر حفظ نباتات استان گلستان در پایان اظهار داشت: باغداران باید به محض مشاهده ریزش غیرطبیعی محصولات باغی خود سریعا به کلینیک‌های گیاهپزشکی مراجعه کنند و دستورات لازم را دریافت کنند.

مطالب مرتبط

رییس جهاد کشاورزی شهرستان رابر گفت: آلوده شدن سطح سه هزار هکتار از باغ‌های این شهرستان به آفت مگس میوه مدیترانه‌ای باعث خسارت ۸۰ درصدی به باغات شده است. به ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت مخلوط دلیل تداوم نسل آفت مگس مدیترانه ای می‌شود. سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت آفت ...
سرپرست مدیریت حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران به لزوم مديريت و كنترل آفت پسيل گلابی تاکید کرد. به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی مازندران، فرید بیگی با بیان ...
کارشناسان به باغداران توصیه کرده اند پیش از ریختن محصول کف باغ مبارزه با مگس مدیترانه‌ای را آغاز کنند. با گسترش فعالیت آفت مخرب مگس مدیترانه‌ای کارشناسان به باغداران توصیه ...
No Thoughts on آماده باش ۵۲ کارشناس گیاهپزشکی برای پایش مگس میوه مدیترانه‌ای

Leave A Comment

  • آخرین مطالب

  • برچسب ها

  • <div id="div_eRasanehTrustseal_82516"></div>
    <script src="https://trustseal.e-rasaneh.ir/trustseal.js"></script>
    <script>eRasaneh_Trustseal(82516, true);</script>